phantomet Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Det er ikke første gang jeg har "sukket" høyt her inne vedr. svigers...så nå lurer jeg på om det nærmer seg metningspunktet for dere også....? Igår føltes phantomhulen som E6 i verste rushtrafikken...før klokken 13 hadde sviger mor vært inne her 8 ganger. Så hadde jeg besøk av en venninne til te og skravling,Da var hun her 3 ganger. Deretter var hun her 3 ganger til....før phantom-mannen rakk å komme hjem fra jobb... Om ettermiddagen var hun her 5 ganger, og da ble phantom-mannen noe lei... Svigerfar var innom 7 ganger iløpet av hele dagen/kvelden. Og da var det i forbingelse med yngelen og lån av pc... Jeg vet at hun ikke vet bedre, og at hun garantert er ensom eller totalt forvirret...men min tålmodighet tilhører ingen engel...og med tanke på at det garantert blir verre.....oioioi....
dritgrei hei hei! Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Kjære kjære min venn phantomet.... nå har jeg fått æren av å møte dette svigervesenet, og at du blir lei er det ingenting å si på.... for hun er jo ikke frisk... For hvis du låser døren så begynner hun å ringe??? jeg hadde blitt gal av mindre. Jeg syns jo det er slitsomt med besøk en gang hver fjerde mnd... 8 ganger før middag - oi oi oi Hjelper det med heiing??? eLler vil du helst at jeg skal ta henne bort, eller vil du ha et nytt hus med deilig beliggenhet nær skole og barnehage, med stor uteplass og uten svigerforeldre???
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Kjære phantis, vårt metningspunkt er ikke så nøye i denne sammenheng, for vi kan velge det bort om vi vil. Jeg er faktisk mer bekymret for ditt metningspunkt! Du forteller om et lavt energinivå, du er sliten og lei.....så kommer det 200 yngel eller barnebarn og du trår til - igjen...... Kjære du, jeg håper og jeg tror at du ser det selv...... det er ingen andre enn deg som kan sette ned foten. Phantommannen gjør det ikke, siden hans foreldre invaderer dere fortsatt, og med disse fiskene så tar det jo tydeligvis helt av! Send hele hurven bort til dem, si at de kan få lov til å stelle med dem, så kan ungene få komme bort dit og hjelpe til:-) Du må lære deg å prioritere kjære vennen min....vil ikke at du skal gå fullstendig på en smell, og jeg er faktisk redd for at du er på god vei nå.......Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har vært der jeg også....for mange år siden.....jeg sto på til jeg fikk lammelser i kroppen!!! Alikevel skjønte jeg ikke at det var jeg og kun jeg som styrte mitt liv......men etter å ha flatet totalt ut og sovet i 6 uker før jeg klarte å stå opp, tok det meg ennå noen mnd før jeg fungerte normalt igjen.... Og da skal jeg si deg at jeg ryddet opp i eget liv.....totalt! Jeg VIL ikke se at du gjør det samme, for jeg vet at du vet det selv, trenger du noen å snakkke med så vet du hvor jeg er........Jeg er glad i deg og du er altfor verdifull til å kjøre downhill....... Jeg vet at dette kanskje er litt over the top å skrive her, men jeg vet at du vet....:-) Varme klemmer fra din venn
Gjest Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 du må være fryktelig snill du.tenker jeg hadde fått hetta etter 3 ganger.har ingen gode råd jeg.men du skal få en klem.håper det ordner seg etter hvert.uholdbart er det ivertfall i lengda. Klem klem.
Dailis Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Stakkars deg, det høres utrolig slitsomt ut. Ta til deg de kloke ordene fra Attpåklatten, du hjelper ingen om du kjører deg helt ned. Klem.
Plutseliten :) Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Dette hørtes voldsomt ut...særlig med hjertesukket ditt før helgen hvor du var totalt utmattet og blir utredet for mangelsykdommer. Jeg kjenner ikke til svigerhistorien,men skjønner at det er "åpenthus"oppfatning. Må være tøft og aldri ha noe privatliv,og ikke vite når det kommer noen bare tråkkende rett inn.Regner med dere har vurdert andre løsninger....Men nå med alle barnebarna,er det en utvei å flytte de til oldeforeldrene så de kan være barnevakt der? Ikke største jobben det...å passe fiskebabyer. Så kan jo ungene deres gå til dem å titte på? Kanskje det letter noe på trøkket.... Lykke til! Ser du får masse god støtte herfra,sender deg en oppmuntringsklem jeg og.
Anonym i dag Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Hei, jeg vet akkuratt hvordan du har det, sånn hadde vi det også, delte en tomannsboling, og svigemor kom løpende inn flere ganger om dagen, unnskyldninger for å vise meg ditt og datt eller hjelp til ett eller annet. Dette skulle være en koselig tid hvor jeg skulle kose meg hjemme med jr, men det ble det IKKE. Nå har vi gudskjelov flyttet, så nå renner hun ikke ned dørene så mye, vi bor ca 5-10 min gangvei unna... og det er DEILIG!!
gammel røy Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Huff, jeg har løst liknende problem med å bo på andre siden av landet (nå kommer de heller på overraskelsesbesøk uten returbillett og blir 1 mnd. av gangen), så jeg vet hvordan du har det!!! Har ingen gode råd, men dersom/npr du gjør noe så trå lett. Dersom de ikke ser at det kan være slitsomt at de løper ut og inn kan det lett bli til at det er du som er 1) vanskelig 2) har negativ innflytelse på mannen din (egentlig "holder han med/har samme oppfatning" som dem) 3) hindrer at de kan ha like tett kontakt med sine barnbarn. Lykke til!!
Reveenka Skrevet 29. august 2007 #9 Skrevet 29. august 2007 Dette høres uutholdelig ut, for å si det rett ut. Hva sier mannen din til dette? Er det mulig å ta det opp med svigermor&far? Du får jo ikke anledning til å være i fred i ditt eget hjem på noe tidspunlt, men må alltid være forberedt på at noen står på døren og krever å få komme inn, krever av din tid. Jeg hadde ikke orket - og hadde flyttet, kort og godt. Ikke la deg selv bli svigerdatteren som skal være familiens "reddende engel" hvis svigermor er syk eller ensom. Før du vet ordet av det, har du blitt den som skal ordne opp og ta deg av henne og blir den i familien som får ansvaret for å yte omsorg for henne istedet for ektemannen eller helsevesenet. Du ville ikke vært den første svigerdatteren som opplevde det, i så fall. Jo mer du yter og stiller opp, jo mer vil kreves av deg etterhvert. Hvis du ikke står opp for deg selv, er det ingen andre som gjør det, vet du! Som akutthjelp kan jeg egentlig bare foreslå at du gjør deg utilgjengelig en liten stund fremover - reis ut til venninner el.l på dagtid, og ikke gi noen beskjed om når og hvor og hvor lenge - og ikke ta mobilen hvis sigermor ringer... Fælt å bli flyktning i eget hjem, men.... Det viktigste i dette er vel egentlig at du og mannen din er enige om hvordan dere vil ha det i forhold til dette, og kan kjøre en felles linje hvor han støtter deg.
Urtete Skrevet 29. august 2007 #10 Skrevet 29. august 2007 Hærreminhatt, dette går da bare ikke an! Jeg tror de aller fleste svigerdøtre hadde blitt FRUSTRERT av denne situasjonen! Håper dere finner måter å løse dette på - for sånn kan du ikke ha det. Stor bamseklem fra meg til deg!
Karomamma Skrevet 29. august 2007 #11 Skrevet 29. august 2007 Huff, jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive nå, jeg. Drev du ikke og leste annonser en stund da (hint hint)? Det finnes en grunn til at jeg ikke bor på Sørlandet i hvert fall, for å si det sånn (og det er ikke svigermor, men noe i samme gata). Free free Nelson Mandela
phantomet Skrevet 29. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. august 2007 Tilbudet mitt om å la deg overta står ved lag Karomamma... T.o.m. vederlagsfritt...noen svigerforeldre er mindre attraktive enn andre, men aktive er de i det minste...
Karomamma Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 Oida, jeg som aldri har hatt svigermor en gang... Jeg tror jeg kunne klare vrang, men syk er jeg usikker på. Det er fadermeg ikke lett, dette her, phantis!!
Trollmora Skrevet 30. august 2007 #14 Skrevet 30. august 2007 Huff av meg så plaget du er blir. Hør på Klatten nå og det med boligannonser er nok ikke så dumt. Skjønner at de har bygd huset og vil se hvordan dere har det, men ett sted går grensen. Hva har egentlig phantom-mannen gjort med situasjonen? På tide at han tar en prat med foreldrene sine (igjen?) ? Når jeg hører om slike svigermonstre såer jeg glad jeg ikke har noen. Stor oppmuntringsklæm fra
♥Snulder Skrevet 30. august 2007 #15 Skrevet 30. august 2007 Sukk så høyt og så mye du bare vil!!!! Her er det full forsåelse for at du er nødt til å bli mentalt utslitt av å aldri føle at du får husfred!!!
Ronja65 Skrevet 30. august 2007 #16 Skrevet 30. august 2007 Jeg vet at du trives godt i huset og i området der du bor. Men tenk nå lit på deg selv, du kan ikke ha svigermonster som kommer innom på det viset. Tror rett og slett ikke hun vet og sette pris på deg, som hun burde. Så kanskje klattens forslag er en god idè? Du er en av de mest generøse og omtenksomme personer jeg vet om. (Tenker bare på når jeg sist var på besøk, og en nabo med puppeproblemer banket på døren. Du kom med tips og råd og lånte bort salve tror jeg det var). Tenk! hvis din svigermor hadde forstått hvilken fantastisk resurs hun har i nabohuset. Hvis hun bare hadde gitt dere lit privatliv!
Maud Skrevet 30. august 2007 #17 Skrevet 30. august 2007 Uff, stakkars dame og stakkars deg! Jeg hadde helt klart lett etter et annet sted å bo. Du er jo hjemme også nå og tilgjengelig for henne store deler av dagen. Vi andre tåler godt å være utluftingssted for deg, men du tåler kanskje ikke situasjonen helt til hun sier takk for seg? Hvor lenge kan hun bli boende hjemme da? Trøsteklem og hatten av for deg som ikke eksploderer fullstendig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå