Gå til innhold

Vi har bestemt oss for å adoptere - fra Kina


Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Vi er allerede i gang med prosessen og venter på å bli godkjente. Vi startet i forkant av mitt siste IVF forsøk - som igjen ble misslykket. Så nå har vi full fokus på adopsjonen (vi hadde villet adoptere uansett...men var litt avventende). Det føles godt å la IVF være et tilbakelagt stadium nå og dette føles så riktig. Vi går på dette med nytt mot.

Vi har en sønn fra før som fyller 5 år i morgen. Det skal bli fint for ham å få et søsken...snart. Vi vet dette kan ta tid, men det er godt å vite at vi er i gang. Er det flere som skal eller har adoptert fra Kina? Vil gjerne komme i kontakt med dere!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tinna.

Gratulerer med valg av adopsjon og land.

Og gratulerer til sønnen deres som fyller 5 i morgen. en stor dag.

Selv er vi et par på 33 (han) og 30, vi valgte bort alle andre alternativer å startet rett på adopsjon.. Så vi står i den evige ventekøen i Kina.. VI har kommet litt lengre enn dere da, men vi å har kina som valg , og lid 18 januar 2007...

 

Gratuelerer igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Gratulerer med sønnen din i morgen:)

 

Mannen min og jeg har pratet om dette med adopsjon.

Men er det ikke veldig dyrt???? Vet du sånn ca hvor mye det koster?

Har Kina i tankene jeg også.Går det ann å velge hvilket kjønn en vil ha?

Hvor lang tid tar det ca?

 

Huff,mange spørsmål...... Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Indianerjenta_74@

 

Tenkte jeg skulle svare deg på det du lurte på jeg..

Dyrt ikke dyrt, litt hvordan du ser det egentlig. Selfølgelig er det dyrt men tenk på hva du virkelig får da?! Så egentlig er det ikke dyrt.

 

http://inoradopt.no/index.php?artikkelid=116&back=1

 

Om du ser på den linken, kommer du inn på kostnader for inoradopt.

medlemskontigent til forneningen, adopsjonsgebyr osv osv. Men som jeg sagt husk hva du betaler for.

 

Vi syntes det var fryktelig dyrt da vi startet men så fikk vi den tanken at vi skulle betalt hva som helst for å fått en liten unge, slik at vi ble 3 ;)

Vi har valgt Kina å kommer ut på en kostad på ca 85000 selve adopsjon og så har du reise og opphold på ca 26000 . så ca 108500 kr +/- da det kan varieres i noen beløp fra år til år.

Ang kjønn så får du spørsmål med samtalen med barnevernet om du ønsker jente eller gutt så du kan velge, men annbefales ikke, da det blir spurt hvorfor. hvorfor og enda mere hvorfor, vi valgte å la det stå åpent, men 99 % sjanse enda at det blir jente fra Kina. Nå holder de jo på med forandringer der også så sjansene kan bli mindre..

 

Håper du fikk svar på noe av det du lurte på hvertfall..

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Så spennende! Det er vel etter lid-datoen selve ventingen begynner, er det ikke?

Hvordan får dere ventetiden til å gå? Håper å få høre mer fra deg utover og følge med hvordan dere opplever dette.

Det er litt liten aktivitet her inne....synes du ikke? Er det andre forum du besøker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

Å tiden til å gå.. går ikke ann å få tiden til å gå;(

Jobber, trener, og prøver å la være å tenke på det...

Jo det er utrolig lite aktivitet inne her, men mye mere enn det var for litt siden..

Jeg har vært barnimagen da jeg var inne på ass.frukt og gikk over til fub- nå ønskebarn, men synes ikke det er så bra lengre å derfor har jeg startet å være her mere inne .. men er inne på ønskebarn også innimellom.. har dagbok der, så bare å lese;)

Gleder meg til å følge dere også...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...