Gå til innhold

Har dere budsjett på juelgavene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gir dere til:

Foreldre?

Svigers?

Søsken?

Samboer?

Barnet ditt?

Venner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen fasit på hvor mye det skal koste, jeg kjøper det jeg tror de blir glade for.

Skrevet

til forelde ligger vi på mellom 500 og 1000 kr til begge to ( til sammen ja...) det blir da gjerne en gave både fra oss og så noe ungene har laget...

svigerforeldre blir det det samme..

søsken uten barn ca 500 kr...

søsken med barn, gjerne bare sjokolade, vin eller en annen liten hilsen ( etter enighet i familien..)

Samboer...vel...vi er gift da..men vi kjøper oss alltid noe vi har ønsket oss sammen...dvs til oss selv eller til huset...i fjor ble det nytt stereoanlegg...vi synest det er like greit...

venner uten barn....en hilsen....dvs ca 100 til 200 kr...

venner med barn, da gir vi en gave til barnet og gjerne bare en blomster eller en vinflaske til familien....

tante / onkelbarn... mellom 300 og 500 kr...alt etter hva vi finner og hva de ønsker seg...

tja...det var vel det jeg kunne komme på...

Skrevet

Alle kjøper vel de de tror folk blir glade for. Men jeg pleier alltid å kjøpe veldig mye (altfor mye) derfor hadde det vært supert med et budsjett.

Skrevet

Vi gir for 200,- pr. hode. Er det par, blir det altså 400,-, men går gjerne opp til 500.

Skrevet

Jeg tror neppe alle kjøper ting de tror mottaker blir glade for.

Feks pappa, han gav meg et dritstygt service som han hadde fått i vervepremie engang. Med en død edderkopp oppi.

-Juhuu, så glad jeg ble!

Skrevet

Prøver ca å holde meg innenfor disse kostnadene:

Foreldre? maks 600 tilsammen

Svigers?maks 600 tilsammen

Søsken?rundt 100

Tantebarn: rundt 150

Samboer? ingen gave

Barnet ditt? maks 1000,- men varierer fra 100,- og oppover, spørs hva de ønsker seg

Venner? 150,-

Jeg og mannen kjøper ikke gaver tilhverandre, vi er tante og onkel til 11 stk, så derfor blir det ikke så mye å gi til de. Men kjøper alltid noe jeg tror de vil like. Ofte på salg, slik får de likevel en "dyr" gave.

Skrevet

Glemte å føye på at vi gir for 1000 kr til barna våre.

Skrevet

Foreldre/svigers: 500-800 tilsammen

Søsken: 300-500

Samboer: vi kjøper som regel et eller anna i lag som vi ønsker oss, i år blir det nok speilreflekskamera :o)

Barnet mitt: hmm, veit ikkje heilt. Første jul han får ordentlig gave, i fjor var han så liten. Maks 1000 i alle fall...

Venner, tanter og onkler, venners barn: står i fare for å få strikka og tova ullvotter eller luer. Fått strikkedilla...

Skrevet

Til foreldre og svigerfar blir det til at vi spleiser med flere i familien stort sett. Gir mellom 250-500 fra oss, kommer jo ann på fra år til år hva vi finner på av gaver.

Søsken og tantebarn mellom 200 og 300.

Mannen min kommer helt ann på, 500-1000 sånn ca, kan bli mer og om det er noe helt spesielt.

Dattera vår, ca 500

Venner max 200

Prøver å regne over på forhånd sånn ca hva vi skal bruke per person og så korrigerer vi litt etterhvert som vi finner ut hva vi skal gi. Noenganger blir det litt mer eller mindre enn vi har planlagt.

Skrevet

Har ikke noe direkte budsjett..

Eneste er at vi kjøper for mer til tantebarn enn det vi gjør til deres foreldre..

Skrevet

foreldre: 400,- -1000,- til sammen

Svigerforeldre: en blomst (synes det er for mye styr med gaver)

Min søster: ca 600,-

Svoger: ca 200,-

Nære venner (2): 300,- - 600,-

Andre venner: 50,- - 100,-

Venners barn(2): 500,- -1000,- (spessiel situasjon)

Andre venners barn: ingenting

Nieser: ca 300,-

Egne barn: 200,- - 1000,-

Mann: ca 1000,-

Tanter/onkler: 30,- -50,-

Skrevet

Vi har redusert prisen på julegaver de siste årene, og er veldig happy med det. Kommer litt an på hva det er. Finner jo noe helt fantastisk kan jeg bruke mer, men vi prøver å holde oss til avtalen.

Foreldre- 400

Svigers- 400

Søsken- 200

Samboer- alt fra 200

Barnet ditt- får jo oftest noe de trenger som t.d ski. Alt fra 400 og opp.

Venner-150

Sist år ga jeg pappa en geit fra kirkesn nødhjelp. Har ble så vanvittig glad.

Skrevet

Har ikke budsjett, men har en ca. sum vi kjøper til hver enkelt. Summen kommer ann på hvem det er. Min familie kjøper vi dyrere gaver til da vi får mye dyrere gaver igjen. Blir vel kanskje rundt 7000 kr til de nærmeste slektningene våre, foreldre, søsken og tanteunger 2 barn og 8 voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...