Ioren Skrevet 28. august 2007 #1 Skrevet 28. august 2007 Har et vaske-klær-prosjekt på gang til uka, og har arvet en god del klær av søsteren min. Er klær fra 50-80, da jeg har arvet alt det nøytrale hun har hatt til sine småjenter =) Men, hvor mye (hvor stort) vasker jeg i gangen av dette da? Når er ungen 62 liksom? Har sortert ut og tenkte å vaske 50-62 i første omgang, men hvis ungen ikke er 62 før han er 3-4 mnd er det vel lite vits i å vaske dem nå... Får jo omtrent plass til alt i en maskin uansett, så det er jo ikke noe krise å måtte evt, vaske det om igjen, men siden jeg ikke akkurat er særlig glad i å brette klær (tror det, "bygge rede-genet" hoppa over meg jeg gitt...) tenkte jeg at jeg kunne iallefall spørre =P Og ja, jeg forstår selvfølgelig at unger er forskjellige, men hva er "standardungen" liksom...
gla_mamma Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Jeg har vasket klær i str 56-62 nå. Det er noen av størrelsene som varieere en del så det kan være fint å ha litt 62 liggende klart. Vi brukte vel 56 i en måneds tid synes jeg å huske sist.... Eller har jeg glemt.... Iallfall har jeg gjort det sånn denne gangen
strekkmerketrollet Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Jeg vaska ikke opp 62, jenta mi var 3mnd før hun brukte den str. Men du kan jo se om det er noen av klærne i str 62 som kanskje er litt små i str... f.eks måle med noe i 56 Kommer jo mye an på hvor lang babyen er når den er født... men de fleste er jo under 55cm da.. Jenta mi var 48
prøvekluten+3små Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 jeg brukte 56 til begge mine var rundt tre mndr jeg..de var ved fødselen 50 og 52 cm lange..er som regel lengden det kommer an på vil jeg si.. + enkelte str i 56 er større enn andre..her gikk det mest i h&m,og de er vel relativt store i str..hihi,men du kan jo gjøre som meg da: lag deg en skuff med hver str;o)kan du bare vaske alt i en smekk!
jente og gutt Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Jeg har bare noen få ting i 56. Sist begynt vi på 62 tror jeg. var b are litt stort. Men så var barnet 55cm og nesten fem kilo da...
Ioren Skrevet 28. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2007 Samboern min var 4,7 kilo og 56 cm da han ble født, så jeg har heller ikke kjøpt mye i 50 kan man si =P Regner med vi klarer oss med det vi har arvet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå