Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 se om jeg får forklart dette så det er til å forstå da.. barnefar skal ha dna test selv om lucas er prikk lik han, nå har det seg sånn at en dna test gjerne tar sin tid å få svar på.. jeg har avtalt dåp med presten den 14 oktober, skulle egentlig ha i september men for barnefars familie sin skyld har jeg utsatt dåpen lengst mulig... for at lucas skal kunne få på seg dåpskjolen kan jeg rett og slett ikke utsette det lengre enn det da han legger på seg i rekordfart.. men barnefars familie sier de ikke vil komme før testen er klar og (jeg har spurt foreldrene om de vil være faddere) kun være faddere når de har fått svar på testen, det hjelper ikke noe at lucas er prikk lik barnefar og at de ser ut som tvillinger på bildene av barnefar som liten... så har man problemet da at jeg må opplyse til presten hvem som skal være faddere, emn de vil ikke være det før de har fått svar på testen, men det kan jo ta evigheter og kanskje ikke være klart før etter dåpen.. og enda verre så er det selve selskapet da.. om de skal komme må jeg leie lokale, ellers trenger jeg ikke det.. men de vil ikke komme før testen er klar ikkesant.. så kanskje jeg leier lokale også kommer de ikke.. men leier jeg ikke lokale da også kommer de likevel sliter jeg.. må leie det snart ellers blir det opptatt.. men leier jeg det og de ikke kommer er det veldig mye bortkasta penger for meg.. jeg hadde ikke engang tenkt å ha selskap egentlig jeg, men for deres skyld vil jeg jo det.. men ingenting kan planlegges når de har bestemt seg for at de skal vite resultat først...og som sagt resultatet kan være klart uka før dåp eller etter dåp eller dagen før dåp, det har vi ikke noe peiling på rett og slett.. hva i all verden skal jeg gjøre nå da?? hjeeelp:(
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Fikk lyst til å svare litt spydig etter å ha lest dette og si at det er bare å arrangere dåpen uten barnefar sin familie, og siden håpe på at DNA-testen er negativ slik at du slipper å ha noe å gjøre med disse folka! Men skjønner at dette er et stort problem, for virker som det er umulig å finne en løsning. Altså...ser ikke familien hans nå at barnet er hans, så er det nok umulig å overtale dem om dette før de har et klart testresultat. Og hva i alle verden kan du gjøre for å få resultatet før dåpen? Det eneste du kan gjøre er å utsette dåpen og finne en annen dåpskjole, men det antar jeg at du ikke har lyst til...og det skal du jo ikke behøve heller. Du skal jo ikke måtte stresse ekstra fordi de tydligvis er blinde. Må forresten spørre om det er mulig at noen andre er faren, og det er derfor at familien tviler.
oktoberjentene;) Skrevet 28. august 2007 #3 Skrevet 28. august 2007 Hørtes merkelig ut spør du meg =/ hm..... Ha dåpen den 14 uten dem du.. og finn andre til å være faddere.... syntes det der hørtes barnslig ut av voksne mennesker!!
Mynona Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Må si du virker veldig storsinnet, og det er bra gjort av deg å prøve å organisere alt best for dem når det er på den måten. Tror jeg hadde hatt andre faddre. Hatt dåpen hjemme og hvis de kommer får det bare bli trangt. Kan jo ha koldtbord, så er det vel plass for alle å sitte selv om det ikke blir rundt et spisebord? Lykke til!
adelia*termin 18/10* Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 Er det mulig.. Tror jeg hadde strøket de folka av gjestelisten
Kaja_07 Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 Uff, en trist situasjon. Veldig tragisk av han og hans familie syntes jeg. Men jeg vet jo ikke bakgrunnen for dette. Regner med at det er en grunn til at han vil ta en farskapstest. Vet ikke hva jeg skal råde til egentlig... vil bare ønske lykke til.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 For det første,hvis jeg aldri hadde vært utro mot mannen,som jeg regner med at du ikke har,for da hadde du vel tatt det med i historien,for da forandre det jo litt,så hadde jeg blitt så skuffet av barnefar at jeg hadde kuttet ham ut av mitt liv. Jeg hadde også sagt til hans familie at du måtte ha et ja eller nei svar innen en viss tid om de ville komme i selskapet. Faddere hadde jeg ikke tenkt på en gang,så lenge de ikke kunne godtatt meg så pass at de ikke trodde at jeg hadde hoppet til køys med andre og prøvd å få en annen til å ta på seg farskapet. Jeg hadde blitt så såret at jeg hadde rett og slett ikke hatt noe mer med dem å gjøre,hvis de ikke kom krypende tilbake og ba og ba og ba og ba om unskylding og at jeg forstod at de virkelig angret på det de hadde gjort.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 dersom du er sammen med barnefar synes jeg det er tåpelig av dem å ikke ville komme siden de da uansett skal ha et forhold til gutten og barnefar er barnefar eller ikke. Dersom du ikke er sammen med barnefar synes jeg at du skal ordne det slik som du vil, kreve et svar innen en viss dato og så får de bare leve med å ikke vært i dåpen dersom det viser seg at "barnefar" er "barnefar" Lykke til - synes det er stort av deg å prøve å legge dåpen tilrette for en familie som bare så vidt har lyst til å komme. Sats på din egen familie og få en hyggelig dag for deg og dine
**snuskeluska** Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 Nå vet jo ikke jeg bakgrunnen for at barnefar krever en dna test. Men ærlig talt, så lenge dere er sammen og skal holde sammen fremover må da familien hans møte opp i barnedåpen! De kan virkelig ikke konkludere med at du har vært utro og at barnefar ikke er far til barnet frem til de får svar på dna testen. Dette er virkelig noe av det værste jeg har hørt!! Synes jammen du skal si klart i fra at de må gi et svar asap om de kommer eller ikke i barnedåpen. Og når svaret fra dna testen kommer kan du be dem komme med en unnskyldning til deg for måten de har behandlet deg på!
Gjest Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 nei vi trodde det i starten av svangerskapet, men så viste det seg at det var over en måned mellom bf og han andre så det var ikke mulig at han andre var fer ifølge lege og jordmor, og når lille kom ut var han prikk lik pappan sin å så da tenkte jeg at endelig vil de høre på meg, men neida... de ser at han er bf sønn men likevel skal de trumfe igang den testen og nekte involvere seg før den er ferdig...
Gjest Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 vi er ikke sammen altså, vi har aldri vært kjærester.. jeg prøver bare inkludere de for lucas sin skyld, men jeg gir handa og de sluker den, alt jeg prøver gjøre mitt beste på er aldri godt nok og uansett hvor jeg prøver legge ting til rette så krever og krever de han er absolutt bf sin sønn så å trumfe igjennom den testen er nok bare ett ønske om å utsette det at de må innse at han er blitt pappa..
Søskendrøm<3 Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 jeg skjønner godt at du er fortvila, men jeg skjønner også at de vil vite 100% om det er han sitt barn. jeg ville nok venta med dåp, så alle blir fornøyde. den dåpskjolen er vel ikke det viktigste i denne saken synes nå jeg da....
Gjest Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 jeg synes den dåpskjolen er veldig viktig, den er av stor affeksjonsverdi for meg da den er over hundre år gammel og arva gjennom generasjoner, mamma har gledet seg veldig til å se barnebarnet sitt døpt i den kjolen så for meg betyr det utrolig mye å døpe han i den.. jeg synes ikke de på noen måte tar skade av å komme i en dåp, spise mat og ha det trivelig.. hva kan det skade uansett hvor mye de vil ha den testen så tar de ikke drepen av å bruke noen timer på det vel? de vil jo angre mye mere om de ikke kommer når de får svart på hvitt at han er pappan...
Gjest Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 må å tilføye at for meg betyr dåp lite, jeg døper lucas for mamma sin skyld slik at hun skal få se han døpt i den kjolen for det har hun gledet seg til.. og for at jeg ønsker veldig sterkt å gi henne den gleden,det betyr mye for meg siden jeg er hennes eneste datter og dermed er det jeg som arver dåpskjolen og jeg er hennes eneste sjanse til å få se ett barnebarn døpt i den....
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #15 Skrevet 28. august 2007 For det første, det er trist å lese om din vanskelige situasjon og at farsfamilien til gutten din oppfører seg så arrogante. "Vil se først...", og ikke ta deg og ditt ord for fakta. Jaja, du er hvertfall raus som vil ha de til stede når de er slik som dette her. Det er ett firma (tror det er i Rikshospitalets lab.) som driver med farskapstesting, resultatet fås iløpet av meget kort tid (en ukes tid tror jeg). Denne testingen foretas ved spyttprøver, som sendes inn pr post. Tror nettsiden dit er www.farsrett.no, eller www.farsskap. no - eller noe i den dur. Søk deg frem! Kanskje "gåten" kan bli løst myyye fortere enn om du går den tradisjonelle dna-blodtestingen. Spyttprøven er meget sikker, men kan ikke brukes ift rettsak o.l. Lykke til!
Lua på snei :o) Skrevet 28. august 2007 #16 Skrevet 28. august 2007 Heisannn! Synd å høre hvordan barnefars fam.er mot deg! Synes at du bare skal kjøre på med dåpen og "glemme" de litt den dagen,slik at du og lillemann kan kose dere den dagen! Som du sier,gleder moren din seg masse,og helt sikkert flere i din familie seg! Lykke til med dåpen uansett,når du måtte velge å ha den! )
Mammaja 120107 Skrevet 28. august 2007 #17 Skrevet 28. august 2007 Du strekker deg langt for andre du. Både barnefarens familie og moren din. Pass litt på deg selv også så du ikke blir helt utslitt. Du har en liten baby å ta deg av som er langt viktigere enn krevende slektninger. Kan du ikke tenke deg godt om hva du vil, og så gjør du det sånn så får de andre bare finne seg i det.
Frk. Vable Skrevet 28. august 2007 #18 Skrevet 28. august 2007 Jeg ville hatt dåpen uten de, hvis de absolutt må vente. Da slipper du leie lokale, kjolen passer og du slipper ha "tvilere" på besøk. Så kan jo hans familie ha et eget selskap senere, kanskje? Syns det er rart at de ikke vil innse det hvis du på tro og ære ikke er i tvil om hvem som er faren... Lykke til iallefall!
Gjest Skrevet 28. august 2007 #19 Skrevet 28. august 2007 jeg har bestemt meg for å si at jeg kommer til å holde selskap uten de hvis de ikke gir meg ett konkret svar innen midten av september.. så får det være deres tap at de kanskje ikke kommer da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå