Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 jeg er så sinnsykt nære på å sprekke med røykeslutten min!! jeg slutta røyke på julaften, men nå når sønnen min er født glipper selvkontrollen mer og mer, samvittigheten min holder meg enda litt tilbake og det at min mor vil bli så skuffet om jeg begynner å røyke igjen.. men fristelsen bare vokser og vokser, finner bare flere og flere argumenter for å begynne å røyke og sier til meg selv at vil jeg røyke så må jeg få det, men da kommer samvittigheten som sier at neeei dumt å begynne nå da.. men hvor lenge vil denne samvittigheten holde meg tilbake da.. jeg er så fryktelig nære ved å sprekke at jeg nesten blir gal, jeg har så lyst på en røyk!! hjeeelp, noen gode råd til meg for å beholde selvkontrollen på denne røykeslutten som snart går fryktelig galt om jeg ikke får tatt meg sammen:( ???
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Røykere lukter vondt! Og den lukta kommer sønnen din til å merke.. Og kanskje det etterhvert kommer til å lukte røyk av han.. (det hjelper ikke at du går ut og røyker - lukta sitter i) Jeg har ei venninne som røyker. Tvinger henne til å vaske hendene, samt lufte seg skikkelig før hun rører min sønn. Det er bare abstinensene som snakker med deg. De skal du overse :-). Du er sterkest! Og jeg er eksrøyker som vet hvordan det er ;-).
Kosel Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Tigern: detta klarer vi!!! Jeg sluttet å røyke i begynnelsen av desember - sprakk så vidt i januar - da spøy jeg som en gris etter en halvrøyk. Uka etterpå er jeg hos legen og finner ut at jeg er 15 uker på vei...så glad jeg hadde sluttet i desember. Nå fikk jeg en kjempe grunn til å holde meg røykfri og ikke sprekke! Gikk kjempe greit når jeg var gravid...alltid sagt det at den dagen jeg slutter på p.piller, eller oppdager at jeg er gravid- da ryker røyken tvert-så det har jo vært motivasjonen. Men merker som du at jeg har sykt lyst på røyk ganske ofte nå. Nesten så jeg kjøpte en pakke i sted.. MEN for det første så ammer jeg, og guttungen min skal ikke utsettes for dette. Det stinker dritt, og jeg har da ikke røyket på mange mange mange mnd, så det ville rett og slett være for dumt å begynne igjen nå. Vi må bare være STA som bare F***!!! Og tenk på alle pengene vi sparer - jeg brukte 2000kr i mnd på røyk tidligere... nå kan de pengene gå rett inn på feriekonto til meg og mini STÅ PÅ; DETTE KLARER VI!!!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Nå lurer jeg fælt på hvilke argumenter du har for å begynne å røyke! Men kjempebra samvittighet du har...husk at samvittigheten din er en del av deg, så det er faktisk DU som har greid å holde deg unna røyk så lenge!:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. august 2007 #5 Skrevet 28. august 2007 dette greier du, det er ikke noe problem :-) du bare lar vær og kjøpe og tenne deg en røyk. ikke verre. jeg slutta når jeg fant ut at det bode en baby i magen min. og har ikke begynt enda. prøv og ikke fokuser på det. ikke tenk sånn "nå er det 4 dager siden jeg tok en røyk sist" når sånne tanker dukker opp så prøv og tenk på noe annet i stedet. eller spis en pastill du ikke liker vær gang du tenker på det du vet. da blir du gal av pastiller etter vært :-) hva med og lese endelig ikke røyker? det er en fin bok
Gjest Skrevet 28. august 2007 #6 Skrevet 28. august 2007 de aller rareste argumenter, som at bare jeg bestemmer over meg og om jeg vil røyke så gjør jeg det for jeg er voksen(når samvittigheten ang mamma kommer), at det er lettere å gå ned i vekt når man røyker for man snoper ikke så mye,jeg ammer nesten ikke så det ville ikke gå ut over lucas.(tror det er mye derfor røyklysta kommer,er ikke nødt å la være lenger på en måte) at jeg kjeder meg og savner den kjederøyken osv osv.. teite argumenter som virker ååh så smarte og innlysende når jeg sitter å har lyst på... heldigvis sitter denne samvittigheten ovenfor mamma og lucas ganske godt banka i meg enda, men er kjemperedd for at det snart ikke holder med bare samvittigheten for det er som å savne en skikkelig god venn som jeg absolutt må få "møte" igjen.. om dere skjønner
Singelmamma og banden Skrevet 28. august 2007 #7 Skrevet 28. august 2007 Beste argument: Om du røyker kan du få lungekreft, og da mister Lucas deg!!!! Hva pokker skal han gjøre da? Du kan like godt få det som 30åring som 80åring, men hva hjelper det å vite om du får det som 30åring og får 2 år igjen å leve? Skremme skremme ;-) Det er tøft å slutte - jeg har vært der selv - men etter at tanta mi virkelig skremte meg har jeg holdt meg unna. Barna mine trenger meg til de er voksne - og jeg kan begynne igjen da om jeg virkelig gidder ;-) Samvittighet overfor mora di, fint det, men samvittigheten overfor Lucas burde holde ;-) Tenk på ham hver gang du har lyst på røyk, og når det gjelder den snopinga - kanskje vi skal rotte oss sammen? Prøver å gå ned noen kg... ;-)
Gjest Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 hehe ja kanskje det, har nemlig tyve graviditetskilo som skal av:(
yinyang Skrevet 28. august 2007 #9 Skrevet 28. august 2007 spis krom, ikke røyk. Hvis du vil slutte å snope. Eller tren. Uansett bedre med noen kilo for mye, enn å være sur og grinete og røyksyk!! Rynker og gule tenner er styggere enn noen kilo!! Og stress! Det savner jeg ikke, alt stresset, når man går av et fly, ut av kinoen, pauser i jobb, alt bare dreide seg om røyk.... Æsj...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Jeg prøver selv å slutte å røyke. Har vært nesten røykefritt i 2 mnd. Har sprukket 3-4 ganger. Men da har jeg bare tatt 2 trekk og blitt kvalm. Har merket at de pengene jeg bruker på røyk, har jeg brukt på masse mat, snacks etc. Sitter hele tiden og gomle på noe. Så kanskje du kan ha noe snacks i nærheten hvergang du er røykesugen. Slik at hvergang du føler at du holder på å sprekke, så stapper du munnen full med noe.
Gjest Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 går ikke, er det jeg prøver unngå.. har tyve kilo etter svangerskapet som skal av og jeg prøver unngå snope... røyker jeg ikke så snoper jeg, men jeg vil ikke gjøre noen av delene...
Matja Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 Jeg sluttet å røyke for akkurat et år siden (da jeg fant ut at jeg var gravid), men jeg har fremdeles røykesug. Spesielt når jeg sitter ute med kaffekoppen og leser avisen etter frokost... Eller når jeg er på kafe. Men jeg fornuften seirer, selv om det er veldig vanskelig! Jeg har også en del kilo å ta av, og akkkurat nå sitter jeg her og har så snope-abstinens at jeg holder på å bli sprø!! Men den lille er lagt og jeg kan jo ikke gå ut da... Prøver dessuten å holde meg unna butikken bortsett fra når jeg handler en til to ganger i uken. Det går så vidt... Dessuten vil jeg ikke at min lille skal ha en feit, røykende mamma, så da må jeg bare prøve å holde ut!! (Masse snop og fett er jo egentlig nesten like ille som røyk... Diabetes og hjerte-karsykdommer og gud vet hva!) Nei, hold ut snuppa mi! Vi får holde ut sammen
Singelmamma og banden Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 Skal vi lage vår egen slankeklubb på nettet da? Jeg skal også ned 20 kg og har trent 3 kvelder i uka i en mnd nå - cm snurper inn, gått inn 10 cm rundt magen! Men bare ned 1 kg, og jeg produserer melk også. Så nå trenger jeg seriøst litt skikkelig motivasjon! For vekta står stille tross innsats. Jeg vet at jeg setter muskler i starten og ikke går ned de første uker pga det, men likevel skikkelig motivasjon-killer. Jeg tenker også at det ville vært lettere å slanke seg hvis jeg begynte å røyke igjen - ikke bare du tigern! Og jeg slutta for ganske nøyaktig 4 år siden nå rundt disse dager, da jeg tok positiv test med nr to (sprakk mellom de to første, hadde røyka fast i 6 år da jeg ble gravid med nr en). Har ikke tatt et eneste trekk på 4 år, og er superstolt av det, men vet at om jeg tillater meg festrøyk så sklir det ut igjen... Gjorde jo det etter nr en... (rødme). Og jeg savner også røyken sammen med kaffi eller av og til på verandaen om kvelden når ungene sover. Og røyksuget kommer enda innimellom, selv etter 4 år - så det må man bare lære seg å leve med. Tips: Knaskegulerøtter er super snacks når man får røyesug. Strikking holder fingrene opptatt. Evt annet man liker som bare er å plukke opp når behovet melder seg. Trening er også supert for å holde sug etter røyk og snop unna, men ikke alltid like lett å skvise inn tid til trening når man er alene med ungene. Er man to er det litt lettere å ta seg en treningskveld innimellom.
Matja Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Gjerne slankeklubb Det er jo et slankeforum her, men da er det jo ikke med dere som jeg "kjenner". Så flink du er da, singelmamma!! Jeg har kjøpt sukkererter og knasker på dem. Velli gode Jeg har så dårlig vogn (eller den er sikkert veldig god (simo), men den passer ikke for meg og min rygg), så jeg er helt ødelagt etter til og med en liten tur! Men når snuppa er stor nok og jeg får min nevø sin joggevogn, DA blir det turer da:) Ellers er jo jeg en skikkelig sjokolade- og matmons, så det spørs om jeg klarer å henge med... Nei, jeg får ta meg en sukkererter og sette meg i sofaen og kose meg med Grey's anatomy ;-)
Gjest Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 jeg har spist salat til middag og traska i oppoverbakker i dag:) sjekka vekta i dag og har faktisk gått ned ett og ett halvt kilo denne uka, jippi:D jeg synes å spise slik nutrilettbar hjelper litt på søtsuget, det smaker sjokolade og er sunt og greit, den med karamell inni er best:) det var mitt tips;)
Kosel Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 jeg går en tur hver dag (...nesten hvertfall...hehe, hender det skjærer seg) og har vært så lur at jeg har bosatt meg på toppen av et lite boligfelt med laaaang bratt bakke jeg MÅ opp.. + at foreldrene mine bor 4km unna - så går dit endel, og det er vel en 3,5km av disse som er oppoverbakke - og den siste 1,5km er BRATT - så det er mitt tips - flytt på toppen av bratte bakker hehe ellers tar jeg meg et glass sjokomelk, eller ristet brød med syltetøy når søtsuget kommer.
Gjest Skrevet 29. august 2007 #17 Skrevet 29. august 2007 joda jeg går helst hvær dag, men regnet er kommet for å bli i hommelvik.. og det ikke bare regner, det fosser ned;/ bort på toppen av fire kilometer med oppoverbakke selv jeg, bor på en ås:)
Singelmamma og banden Skrevet 30. august 2007 #18 Skrevet 30. august 2007 Da vårherre lagde vestlandet så han ned på det og sa "perfekt! Dette skal jeg vaske hver dag" - og slik ble det! Det føles i alle fall slik til tider her nå, har ikke trillet siden torrsdag forrige uke pga været (og da er det ille!) så hunden begynner å bli rimelig rastløs. Men vil jo ikke at snuppa skal bli forkjølet heller, og regntrekket holder ikke slikt vann..... I dag er det endelig pent vær, men i dag skal jeg på første jobbdag igjen, skal jobbe hver torsdag og undervise i ett fag dette året. Skolen får ikke tak i vikar med mitt spesialfag :-) Og det er jo litt fint å tenke på at de faktisk trenger meg. Dessuten gjør det godt å komme seg ut litt, og jeg får forskjøvet permisjonen så jeg slipper å gå sulten mai neste år. Vesla er det min søster som skal passe de få timene jeg underviser. Selv har jeg gått ned bare halvannen kilo på 4 uker, og det er så demotiverende. Til gjengjeld har jeg gått inn 11 cm rundt magen og 7 cm under brystene på samme tid, og jeg vet jo at jeg setter muskler og at det veier mer enn fett, men likevel, det tærer på motivasjonen. Og jeg skulle så gjerne inn i bunaden til dåpen, men da må jeg ned 8 kg først, minst - og det klarer jeg ikke på så kort tid. Min akilleshæl er tine iskaffi. Det er ca 200 kcal i en slik, og den fjerner søtbehovet mitt da.
Gjest Skrevet 31. august 2007 #19 Skrevet 31. august 2007 rope hufrrrrrrrraaaaa... jeg er endelig under 90 kilo.. hehe dog 19 kilo igjen å gå ned men uansett jeg er under 90 :D
Singelmamma og banden Skrevet 1. september 2007 #20 Skrevet 1. september 2007 Gratulerer - så flott!!!!!! Selv veier jeg litt mindre enn det, venter bare på å falle under 80 kg, men nå er jeg sikkert noe lavere enn deg ;-) For jeg nekter å tro at du er under 1.58 ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå