Gå til innhold

Dere som har døpt babyene deres...


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

Det derre lue-styret...

Hvem tok av luen? (mamman min er sååååååå keen! Tydeligvis veldig stas!) Og hvem bar babyen til "døpe-dammen" :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lue styret som du sier velger du selv om du vil ha med eller ikke. Nå for tiden er det mange som har tatt av lua før de går opp for å døpe barnet. Jeg hadde ikke lue på jenta mi, og de tre andre barna som ble døpt samtidig hadde heller ikke lue på. Det å få bære barnet til dåpen er derimot veldig stas. Tenk gjennom hvem du vil skal få den store æren, og så spør du den.

Lykke til med dåpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lue på alle mine.

Førstemann: jeg bar frem til "dammen", og pappaen tok av lua.

Andremann: Pappaen bar, jeg tok av lua.

Tredjemann: Pappaen bar, storesøster tok av lua, og storebror fikk tørke hodet -kjempestas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pappaen bar henne til dåpen, vi hadde ikke lue i det hele tatt. Hvis du er i tvil eller ikke vet hvem du skal velge så hvorfor ikke ta den av før du går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar denne gangen og samboern av me lua.Syns d e greit å gjør d sjøl så d ikke blir "misunnelse" bland.feks.besteforeldre om de har gjort "ditt" og vi gjor ingenting etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillegutt hadde 6 faddere, så for at det ikke skulle være noen forskjell, så bar pappaen lillegutt og så tok jeg av lua. Lillegutt sov gjennom hele seremonien, så det var veldig greit. Vi hadde i tillegg med alle barna som var gjester opp til døpefonten, og når vi gikk ned, tente de et lys hver til ære for lillegutt. Det var en veldig fin handling synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første mann bar søstra mi til dåpen, og bror til mann min tok av lua.

Andre mann bar bror til mann min, og søstra mi tok av lua..(ikkje dei samme altso)

Første mann hadde 4 faddrar og andre mann hadde 6.

Synst nå det er litt stas å ta av lua der framme.

På andre mann fekk storesøster lov til å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår hadde 4 faddere, den eine fadderen bar han til døpe-fonten, så han bli no gudfar. (Han som bar gutten vår er søskenbarnet mitt. Og grunnen til det er for at han har alltid stått meg nær.) Den som tok av han luen var også en av fadderene, altså bestekameraten til pappan til gutten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...