Gå til innhold

Hva syns dere? Kom gjerne med innspill :)


Dubbe

Anbefalte innlegg

Hei jenter og gutter :)

 

Vi har prøvd nå å bli gravid i snart 5 år. IVF og hele pakka (har to forsøk igjen).

 

Men, vi har meldt oss på adopsjons-forberedende kurs som begynner over på nyåret. Men, syntes dere at vi skal gå igang med alt det skriftlige også? Er så usikker på om vi kan gjøre det, i og med at vi har to forsøk igjen. Venninner av meg sier at vi kan det. Om det da skulle klaffe med baby, så har vi muligheten til å trekke oss fra adopsjon.

 

Hva syntes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Ivf behandling og adopsjon søknader kan IKKE gjøres samtidlig, da dere vil få spørsmål b¨åde på kurset og søknaden til barnevernet om dere er ferdige med Prøvingen av "egne" barn.

Om dere har lyst å sitte der å lyve å si... vi er ferdige osv,, ja da mener jeg dere burde tenke dere om igjen.

Dere blir spurt mye om dere er ferdige med ivf prossessen å slik.

så min mening kjere Dubbe... endten melder dere av kurset som starter på nyåret, og gir plassene til noen som har kommet så langt at de er sikre på å kun skal adoptere, ellers avslutter dere prøvingen med ivf og går kun for adopsjon..

Adopsjon er ikke et siste alternativ for "egne" barn, det er en avgjørelse dere må ta ut fra hva dere virkelig føler og vil gjøre.

 

Selv valgte vi å ikke gjennomføre ivf og gikk fult ut for adopsjon fra første stund etter alle testene , og er utrolige happy med det. Var på adopsjonskurs og møtte andre som hadde gjort det samme som oss(et par) og 8 andre par som hadde vært gjennom hele prossessen med ivf..

 

Ønsker dere lykke til videre,, og håper dere tenker over det hva dere vil gjøre igjen jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtte Torres her. Det er egentlig ikke lov å drive med IVF og adopsjon samtidig, men er dere konfortable med å lyve er det alltids en mulighet for det - legene har jo taushetsplikt...

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fornuftig ut. Takk for kloke svar (all denne baby-prøvingen kan gjør ett normalt menneske litt tullerusk, altså!).

 

Jeg er forresten ikke noe flink til å lyge... hadde heller ikke hatt samvittighet til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er uansett ikke noe i veien for å delta på kurset - dem er det mange av - det vil også hjelpe dere i beslutningsprosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...