Gå til innhold

Tisselaken?


karro86

Anbefalte innlegg

Hørte av en venninne at hennes søster brukte et slikt laken man bruker hos unge og gamle med urinlekkasje, mot vannavgang i senga! Hun sa at om vannet skulle gå mens jeg sov, kunne jeg lik så godt kaste hele madrassen etterpå pga av lukten på fostervannet! Noen som har erfaring med dette eller hørt lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Har hørt om det ja...hos meg begynte vannet å gå mens jeg lå i senga, men jeg reiste meg opp med engang, og da kom det meste på gulvet. Mitt vann lukta forresten ingenting, så tror ikke det hadde ødelagt madrassen. Men helt greit å skaffe seg sånn laken...jeg brukte det nemlig under puppene den første måneden etter fødsel siden de lakk melk, og det var ubehagelig å sove med ammeinnlegg og bh/noe som holde innlegga på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kladder i senga ja, sånne i plast/papir som kastes hvis de blir våte. Vi har en sønn som væter seg avogtil så derfor har vi slike så da har jeg lagt i senga vår også under strechlakenet. Kan være greit å ha en slik i bilen også etterhvert slik at ikke setene i bil må renses hvis vannet skulle gå.

Sønn vår hadde bæsje i forstervannet sist og jeg ville ikke hatt det i senga nei..

Du får kjøpt det på apotekene omkring, eller hvis du har enkeltmadrasser i senga deres kan du kjøpe et plastovertrekk på apoteket, som går over hele madrassen der du ligger. Vi har det i tillegg underst på madrassen på sønnen vår, men får ikke brukt det pga dobbel overmadrass på senga vår.

Det kan være litt klamt å ligge på, men jeg har nå vent meg til det og jeg tar inge sjangser i forholdt til sønnen vår heller som sniker seg oppi senga vår og legger seg før vi kommer:)

Madrasser er ingen billig ting å kjøpe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte tisselaken på Fru Lyng. Det ligger under hele underlivet mitt og kan kjøpes i mange størrelser. Er nok litt mer behagelig å ligge på enn noe som er i plast tror jeg. Ikke var det dyrt heller. Kostet 130kr tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et tisselaken på Kid. Det er plast på undersiden og så er det noe for på øversiden. Har det liggende under lakenet mitt i tilfelle vannet går. Synes ikke det er verken klamt eller ubehagelig å ha under. Prisen var 99 for 70x100. Har også vært innom Princess og der har dem nesten samme type tisselaken for 98 kr metern. Det på KID kan vaskes i maskinen på 95 grader så det er veldig greit. Planen er å fortsette å bruke dette etter ungen er født. Tror det kan være greit i forhold til amming og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et i str 60x120 i sparkjøp til å ha i senga den siste tida. Har ikke merket at det blir klamt ennå vertfall=) Eneste er at det er sånn strikk i hvert hjørne som skal festes i madrassen (barnemadrass) så det blir litt klumpete, men de er jo bare å klippe av egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Dry Nights til barnesenga, så har tenkt å legge dette under meg i senga vår fram til fødselen..Så vår vi bare vaske det før babyen skal ta det i bruk etterpå :o) Fostervann er vel ikke det som er enklest å få ut av madrasser/seter... Har hørt om drosjesjåfører som nødig vil ta med fødende fordi de er redde for at vannet skal gå i drosjen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...