Gå til innhold

litt teit spørsmål til dere som har katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere med den når babyen kommer?

vi har en katt,den er inne om natten og for det meste ute om dagen...

men hvet liksom ikke helt hva/hvordan vi skal gjøre det når den nye babyen kommer,hadde ikke katt forige gang det var liten her i hus:)

håper noen kan svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 katter og ser ikke noe problem med det.. lukker igjenn soveromsdøra når babyen sover og ellers er kattene veldig lite intressert i babyer... de trives best å sove i stolen sin...

Skrevet

Dette har jeg også tenkt litt på i det siste. For katten vår elsker å legge seg i senga til 5åringen min! Tenk om han legger seg i senga til babyen også? Vi har litt dumme dører som går opp av seg selv, så vi må passe på hele tiden.

Dess beit den en 8mnd gammel gutt her om dagen.... Å jeg så at han ikke gjorde noen verdens ting med den, han bare koste litt på ryggen dens. Men tror muligens katten hadde vært i slosskamp den natten, for han hadde et sår på magen når jeg tittet på den dagen etter. Så vi får se det litt ann, han er jo gopusen selv hehe!

Skrevet

Jeg bare lukker igjen døren til soverommet og bruker myggnetting over vognen. På dagen har jeg babyen i vuggen i nærheten av meg.

Tror det er viktig å la katten få komme å undersøke babyen. Har hørt om både katter og hunder som har oppført seg som om de får søskensjalusi... så må gi de oppmerksomhet også:)

Skrevet

pus her er en skikkelig inne pus.. (etter vi flytta vil hu ikke ut) men tror det vil gå bra. hu sove i gangen om natta å har ikke lov å være på soverommenen her i husert. pus er 8 år å ikke så veldig interesert i babyer å barn.

Skrevet

Jeg driver allerede nå og lærer pusene våre (2 stk) om at de ikke får lov til å være på barnerommet. Det samme med vogna når den kommer i hus.

Hvis man gjentar ting gang etter gang, så lærer de etterhvert. Det er iallefall vår erfaring med kattene våre.

Ellers er kattene ute hver natt, og inne om dagen dersom vi ikke er hjemme. I helger pleier døra vår å stå åpen, og da er de mest ute.

Skrevet

Jeg har avvent katten min med å ligge i senga vår. Han har ikke tilgang til noen rom som skal være soverom, sambo syns litt synd på han, men katten finner seg jo andre steder å ligge...men går nå heller ut om natta (som jeg mener katter skal). Min katt var også mer inne om natten og ute om dagen før, nå er han mest ute...men kommer nok mer inn på dagen etterhvert som været blir dårlgiere :)

Skrevet

Hei.

Har også tenkt på dette. Vi fikk to nydelige kattunger i sommer og er spent på hvordan det blir med en baby i huset. Har ei venninne som har kjøpt kattetrekk til barnevogna. Det er litt kraftigere enn myggnetting, og jeg tror vi kommer til å kjøpe det også. De får nok ikke sove på soverommet om natten, og om dagen tenker vi å ha en kurv som henger i stua. Da er vi jo uansett våkne og i nærheten selv.

Dette går nok fint ;)

Lykke til.

Skrevet

Hei! Har alltid hadt katt med barn i huset. Det første vi gjorde var å legge barnet ned så katten fikk inspisere og lukte. Katter er tross alt flokkdyr,vi er jo i flokken dens. Det er verre å jage bort katten. Da vil den nok bli mer nysgjerrig på barnet. Har aldri hadt problemer med det. Det er sundt for barn å vokse opp med dyr.

Skrevet

Hvorfor mener du katten skal være ut om natten?

Det er litt forskjell fra katt til katt hva de ønsker da, ikke alle som er så nattdyr. Dessuten hvis det er mange katter i nabolaget, så hender de at de deler territoriet på tid - noen har det på dagen mens andre katter har det på natten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...