Gå til innhold

Har problemer med å snakke med bhg personalet :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som ei litt lenger ned på siden her hatt litt problemer med levering i Bhg.

Det har gått mye bedre nå i det siste, men sønnen min er fortsatt veldig skeptisk akkuart iDET vi kommer inn døra.

Jeg har hele tiden tenkt at han ikke liker å få alles blikk rettet mot han. For alle gjør jo det. Alle ser mot oss når vi kommer inn døra.

Men så tenker jeg litt på bhg-tantene også. De er ikke sånn veldig imøtekommende. De sier Heeeei og småprater litt, men det er fra kanskje andre enden av rommet. De tar han ikke opp, eller setter seg på huk ved siden han eller noe.

Føler liksom at de er litt "usikre" på hvordan JEG vil reagere.

Jeg har ikke noe i mot om de "bestemmer" eller tar over for meg når jeg er der. Det har jeg sagt også.

Har litt problemer med å få ut riktige ord og er derfor litt usikker på hva/hvordan jeg kan gå fram på neste foreldremøte?

Er et møte i fellesskap, elle foreldra samlet..

Savner også at de forteller mer om hverdagen. Det tok jeg opp tidligere, men de "tar ut piggene" så fort!! Går i forsvar med å bare svare at jeg heller må spørre. Men de gangene jeg spør, får jeg bare som svar at han har hatt det bra, eller så er de så opptatte med andre barn/kollegaer/foreldre at jeg ikke føler jeg får spurt om noe spesielt..

Syntes det er ekkelt å ta opp ting med dem, for jeg føler jeg må forsvare meg selv, også gir de meg en dårlig følelse etterpå.

Noen som skjønner meg her?

Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke greit når en ikke er fornøyd, og det er stor forskjell å tilfredstille oss som foreldre og barna våre. Barnas trivsel er jo det viktigeste. Jeg har selv reagert på mottaksituasjoner, mest fordi de ikke kommer ut i garderoben. Det høres jo ikke ut som verdens største problem dette med morgenen, så lenge han trives resten av dagen.

Hadde aldri tatt opp levering situasjonen med alle foreldrene samlet. Det er på en måte en privat sak mellom dere og personalet. Det at de ikke forteller mer om hverdagen er et tema på foreldre møtet. En far på små avd. hos oss tok opp dette. Istedet for å si at det var manglende informasjon, sa han at vi som foreldre hadde ofte dårlig tid, barna trøtte, og vi ville ikke forstyrre personalet. Forventet at de fortalte om noe negativt hadde skjedd, og håpte at de av og til kunne fortelle oss noe som var postivt/morsomt. Han hadde tenkt på at det hadde vært supert om de hadde en tavle i garderoben der det stod hva de hadde gjort den dagen. Den ble satt opp og alt fungerte bedre.

Skrevet

De har faktisk en sånn tavle, men når jeg kommer å henter, har de ALDRI skrevet opp noe.

Ting blir nytt der hele tiden også, fordi dette er en nystartet bhg. ( snart 1 år) og vi får ikke info om noen ting. Plutselig en dag fant jeg ikke regntøyet..da jeg spurte sa de bare: Åi, det er nede det visst. De har fått nye garderober nede skjønner du..

DAAH!! Kjekt å vite da, hehe ;)

MEN, er alltid mange småting man kan henge seg litt opp i, (som at sønnen min annen hver dag kommer hjem med andres klær eller bleier) men er også en del småting jeg gjærne skulle hatt svar på.

Er vel bare jeg som er en uerfaren førstegangs mor;)

Vil ikke være en sånn mor som skal "klage" på "alt" heller :-(

Skrevet

Noe du godt kan ta opp på foreldremøtet er at de ikke skriver på tavlen. Vi har også en slik tavle og det varierer mye hvor flinke personalet er til å skrive ting. Av og til står det masse og andre ganger har de ikke skrevet på flere uker. Dette pleier å bli tatt opp på våre foreldremøter og så blir det bedre iallefall en stund.

I vår barnehage får vi ett månedsbrev med informasjon. Litt om hva de gjorde i måneden som gikk og litt om hva de har planer om i neste måned. Det står også om endring i personalet (permisjoner, nye, faste vikarer ol) og i tillegg får vi en månedsplan. Den er ikke så detaljert, men kjekk å få likevel. Noen dager står det feks. Utedag eller gruppelek ol, men forteller om eventuelle turer ol. Hvis dere ikke har noe lignende så er det noe man kan foreslå også.

Ang. klær, dette tror jeg er felles i mange barnehager. Jeg har funnet klær de utroligste steder, men jeg skjønner godt at det er vanskelig for personalet å holde styr på alt. Særlig når barna slenger fra seg selv, finner klærne selv ol. Eneste hjelp der er å merke alt (også sokker, votter, strikka klær) så er sjangsen større for at man får det tilbake.

Men, ikke vær redd for å ta opp ting med personalet. Det blir ikke bedre om man ikke sier ifra. Be om ekstra samtale med kontaktpersonen til barnet ditt en dag så håper jeg at det blir bedre.

Skrevet

HEi.

Jeg har mitt barn i en barnehage, og jobber selv i en annen barnehage.

Ang det å ikke få vite noe om dagen, det ER vanskelig for personalet å finne tid og mulighet til snakke med ALLE barnas foresatte ved henting. Ofte blir det kaotisk, det er fler som blir hentet på en gang osv.

Hva med å kontakte foreldrereppresentanten, og be han/henne på veine av foreldrene komme med ønske om at det skrives på en plakat, eller tavle og henges i garderoben?

Hos oss henger det et stot rødt kartongark i garderoben, på innsiden av døren. Slik at forelderene ikke kan gå glipp av det. Og på den røde kartongen festes ett hvitt a4 ark hver dag med innfor om hva vi har gjort på. Det er den vakta som rydder inne og er "sist ut" som har annsvar for å skrive.

Men i barnehagen min datter går henger bare en notisblokk, en bitte liten en midt på oppslagstavla, den "drukner " i annen innfo. Og det er nok ikke alle som ser den.

Det kan gjøres så forskjellig, men synes dere skal ta det opp på foreldremøtet. Det tar toppen 2 minutt å snrive noen ord.

Månedsplaner og ymse innfobrev er også ett must. Mange måter å gjøre dette på. Og store variasjoner barnehagene imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...