Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jenta mi er 4 måneder og 2 dager. Jeg har alltid tenkt at jeg skal fullamme i 6 måneder og amme i minst et år, og virkelig "følge boka." Men nå begynner jeg å lure på om det er på tide med grøt allikevel. I dag har hun krevd pupp annenhver time omtrent og vært grinete. Hun er vanligvis blid som en sol. Og det har hun vært i dag og, rett etter mat vel og merke. Men jeg vet ikke jeg.. Det kan jo ha vært et økedøgn, og hun kan ha vært grinete av andre årsaker. Hva tror dere?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg ville ventet en stund og sett det litt an. Kan jo bare være økedager...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Er ingenting i veien med å gi henne grøt om hun trenger det. Men om du vil følge målet ditt med å fullamme til 6mnd så kan du jo gi det noen dager til for å se om det er økedøgn eller om hun rett og slett bare må ha mer mat.
mamma til 2 små Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 jeg hadde ventet noen dager for å se det an. det kan godt være at hun har behov for mer mat, eller så har hun kanskje en dårlig dag:) har du nok melk da? vent noen dager å se hvordan det går.
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Datteren min på 3mnd hadde en slik dag for litt siden. Ordentlig sutrete, og kun pupp hjalp... Dagen etter var hun like blid som alltid, så hun hadde nok bare hatt en dårlig dag.. Jeg har lyst til å begynne så smått med velling når hun har tippet 4.mnd Hvis jeg har fått henne til å ta flaske til da =) (da er tarmen moden for annet enn morsmelk) Da sover de gjerne litt bedre. Tror det står på hvor mye de kan få. Det er vktig å starte i veeeldig små doser. Kroppen må få tid til å venne seg til annen mat enn morsmelk.. Alle barn er forskjellig. Noen klarer seg fint på kun morsmelk, mens andre trenger litt tillegg. Klart, dette er ett tema med mange meninger =) Du får gjøre det som er rett for deg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Jeg føler ikke at jeg har så mye melk, men hvordan vet man egentlig om man har nok..? Det har jo holdt til nå hvertfall. Men tusen takk for svar! Da ser jeg det an noen dager:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå