Gå til innhold

Navn

Anky og bitteliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er fra Somalia, jeg fra Norge. Farmor i Somalia heter Ebla. Min farmor het Ella. Vi syns det er morsomt at de navnene er så like, og kunne godt tenke oss å kalle babyen Ebla. Hva syns dere om det navnet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Digger navn som er litt sjeldne, så det synes jeg absolutt dere skal gå for:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Hmmm...er vel ingen som heter det her til lands, så det er jo uvanlig. Problemet er vel at det ligner veldig på Embla, så jeg få assosiasjoner til at det er navnet Embla, bare skrevet feil, og derfor faller det ikke helt i smak.

Skrevet

Liker det =) hadde nok reagert på det hvis dere begge var norske, men dere har liksom en "forklaring" - og navnet i seg selv er jo fint =) men får også litt assosiasjoner til Embla... Men Ella er jo også fint navn!

Skrevet

Tenkte også på Embla da jeg leste det.

Hva med Elba da? :) Så blir det ikke likt noen av dem, men litt fra begge:) Men det er det jo noen som allerede heter her, da...

Skrevet

Takk for svar:-) Tror nok det blir Ebla, eller så blir det noe helt annet. Vanskelig å bestemme seg altså. Må liksom se barnet først også. Vi vet ikke kjønn engang vi. Men syns det er litt fint at navnet høres så norskt ut, men er somalisk.

Skrevet

Koselig navn, og så er jeg litt fan av at navnet har en historie/oppkalling..

Av nysgjerrighet, Hvordan uttales det? Med e-lyd i starten eller mer æ-lyd-lignende start? eller noe helt annet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...