Gå til innhold

Sit-ups!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som tar det mens man er gravid? Har alltid trent styrke, deriblant mage, men føler det ikke er så bra med masse situps nå. Er bare 6 uker på vei. Noen synspunkt på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 7 uker på vei og tar situps, men jeg kommer til å slutte når livmoren nærmer seg magemusklene.

Skrevet

Sist svangerskap trente jeg 2-3 ganger i uka. Jeg var aktiv til siste dag, og i super form. Jeg trente styrke til slutten av åttende måned. Så lenge magen ikke er "i veien" eller du får vondt, må du bare trene magemuskler...

Mht ordinære situps (rette magemuskler) vil du kunne ta dem enda en stund. Når de rette magemusklene skiller seg, for å gjøre plass til den voksende livmora, så har det liten hensikt. Da kan du trene skrå magemuskler (side-sit-ups bla)i stede. Dette vil hjelpe deg å bære magen videre i svangerskapet.

Føler du at det er "feil" så la være.

Skrevet

det er ingenting i veien for å trene magemusklene når du er så kort på vei. Men etterhvert som du får mer mage vil det være vanskeligere å gjennomføre i tillegg til at musklene blir presset ut til sidene.Jeg trente magemuskler fram til jeg var rundt 20 uker på vei. Kroppen er ganske flink til å regulere selv hva man kan trene og ikke trene

Skrevet

nei men da burde du ikke ta sit-ups:=) jeg hadde aldri orket eller tatt sjansen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...