Gå til innhold

Snuppa spiser brød:) Mangel på tenner ingen hindring


konow

Anbefalte innlegg

Vi har slitt med maten i det siste, det har vært en kamp å få i henne noe som helst.

 

Så i dag gikk jeg til innkjøp av kneipp-brød og la noen små biter foran henne. Veldig koselig å se på henne stappe bitene i munnen og suge på dem. Mye spyttet hun ut igjen, men jeg anslår at hun ca fikk i seg en tredel av det hun prøvde på.

 

Til kvelds matet jeg henne med små brødbiter mens hun lå i vippestolen. Stor suksess!

 

Hvis suksessen fortsetter prøver jeg med pålegg om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags pålegg skal du bruke da? Bløta du brødet først? har litt lyst å teste skive nemlig, men er litt redd han skal sette den i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo best om pålegget har jern, så tenkte å servere leverpostei eller jernberiket prim.

 

Bløtet ikke brødet, nei, trengs ikke med den sikkelproduksjonen snuppa har:) Har ikke tenkt å la henne spise uten tilsyn i tilfelle hun setter noe i halsen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har forsøkt, da kan jeg føle meg trygg på å prøve snart selv:) Frøkna spiser det meste hun, men jeg ser fordeler etter hvert med å ha med brød på tur i stedet for grøt og skjeer og diverse utstyr:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

trenger ikkje bløte brødet.. begynn med veldig små biter, så øk på størrelsen når du ser at ungen godtar det....Skal veldig store og harde biter til for at ungen skal kunne kveles av det;) Og ingen med sunn fornuft stapper store biter inn i en liten munn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...