Gå til innhold

Hva med dette navnet? Ebla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er fra Somalia. Hans gamle farmor heter Ebla. Min farmor het Ella. Så vi syns det er litt morsomt at de navnene er så like. Og Ebla minner jo om "vanlige" navn i Norge, som Emma , Embla, Ella osv Noen som har noen tanker?? Evt forslag til navn som passer i norge og i muslimske land ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ebla høres for meg ut som det mangler en bokstav.. Ellers har jeg liten peiling på utendlanske navn :)'

Google?

Skrevet

synes det er bedre med embla da jeg... er jo bare en bokstav mer. men hørtes mye bedre ut :)

Skrevet

Litt enig i det at det høres ut som om at det er en forkjøla person som prøver å si Embla!

Ville heller ha satset på Ella eller Embla! :)

Kjenner forresten ei fra Burundi som skal få ei lita jente som skal hete Ella! :D

Skrevet

Er ikke Ebla navnet på den marskinen som velger ut tall på lotto da, ellre den marskinen som sier opp eller ned på joker tallene? hi hi, litt artig da.

Skrevet

det er embla som sier opp og ned på joker.

ellers så var ebla et fint navn det;) virker litt uvant uten m'n men det er sånt som man venner seg til. flott med litt uvanlige navn syns jeg;)

Skrevet

Synes du skal gi barnet 2 navn,ett fra hver kultur. Skal dere bo i Norge så begynn med ett norsk navn(la det komme først)

Mitt syn på det iallefall, og du vil jo ha våre andre sitt syn :-))

Skrevet

Takk for svar :-) Vi kommer nok til å velge bare ett navn. Det har storebror. Hvis vi putter på en m eller en l til mister navnet all tilhørighet til Somalia. Og det jeg syns var litt fint var at Ebla ikke hørtes så utenlandsk ut. Det er et navn jeg kan rope på lekeplassen liksom. Men vi får tenke på det. Det er jo ikke sikkert det blir en jente en gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...