Bolla&mikrogutten:) Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Noen som vet hva man absolutt bør holde seg unna når man ammer? Så mange forskjellige råd overalt at jeg blir helt forvirret, så vet jeg at det er så mange kloke kvinner her på bim, og spør derfor dere:)
Mamsen&2Gull Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Rå løk, jordbær, rene melkeprodukt, appelsinjuice.. Noen babyer reagerer på at moren drikker brus, pga kullsyren. Min lille tålte ikke at jeg drakk appelsinjuice. Han ble skikkelig dårlig i magen, og sår rumpe.. Sikkert mer også, men kommer ikke på mer nå
Bea har snart 4 barn? Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Det beste er å prøve seg frem... førrste mi tålte ikkje brus men eplejuice nr to var det omvent med.... foreksempel... en det du får luft av må du regne med at babyen får luft av.. det være seg all kål... også brokolli, erter, råløk, sterk mat... du må nesten bare prøve deg frem.. mener å huske noe om røyktmat og kanvære hardt for baby magen
litasita Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 det som faktisk blir sagt , som jeg tror stemmer mest. er de gamle oldemødre som kommer med de gode "gammeldagse" rådene sine... det de sier er at man skal egentlig ik holde seg unna noe som helst når det gjelder mat. man skal kunne spise alt for at barna skal venne seg til forskjellige matvarer osv... men man skal selvfølgelig spise de "utsatte" matvarene i små mengder av gangen. og prøve seg fram. finner du ut at barnet ditt reagerer på f.eks egg(når du har spist det) så holder du deg unna det, men kan spise det en gang iblandt slik at barnet venner seg til det.... det værste som blir gjort er om man holder seg unna alt.... men prøv deg fram du, det er hvertfall mitt råd.. men prøv litt etter litt og ik ha i deg alt for mye an gangen, av f.eks sterk mat osv... lykke til
Bolla&mikrogutten:) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 oi, appelsinjuice og rene melkeprodukter?? Hjeelp, jeg er jo helt avhengig av det. Kan nesten bare drikke vann da eller?
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Såvidt jeg vet, er det ingenting en absolutt bør holde seg unna... Dette varierer enormt fra person til person,. Noen reagerer på det mamma spiser, andre gjør det ikke. Ikke kutt ut mat fordi du engster deg! Tenk på at det du får luft i magen av, KAN gi barnet luft. Dette finner du fort ut. Mht allergier har jeg en bekjent som er lege. Hun jobber spesielt med allergier og har forsket på matintoleranse. Hennes mening er at det er best å eksponere barna for så mye som mulig gjennom morsmelk, og under morsmelkparaplyen (introdusere mat mens man ammer, etter fullamminga avtar). Dette gjelder familier der folk er friske og ikke har intoleranseplager. I tilfeller der man har mye allergier og intoleranser er det vanlig å forhøre seg med lege om dette.
SuperGlad Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 jenta mi reagerte kun på erter(ertestuing), rå løk, generell veldig sterk mat og brus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå