Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hørt at man ikke skal ha barnet i samme seng om natta pga fare for krybbedød. Men da jeg lå på sykehuset etter fødselen, oppmuntret de til at barnet skulle ligge i samme seng. Syns dette fungerte veldig greit, og syns det var koselig å ha jenta mi ved siden av, i tillegg til at det var enkelt å amme.

Har fortsatt med dette når vi kom hjem, vi har senga inntil veggen, så hun sover helt inntil veggen på min side, med sin egen dyne.

Skjønner egentlig ikke helt at dette kan være farlig. Hvor sover/sov deres små før 3mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi har sovet i senga vår helt fram til for en uke siden.

HUn er straks 4 mnd. Nå ligger hun i sprinkelsenga heelt inntil senga vår, fordi det er tryggere nå når hun snur seg på magen om natta.

Men ikke alltid jeg husker å legge ho tilbake etter amming på natta, er jo så trøtt- og godt å ligge inntil ;o)

Skrevet

Lilleboppen har sovet i senga mellom meg og pappaen sin siden hun ble født. I går var første natta i egen seng, men det gikk ikke så bra så hun fikk komme over i senga vår etter nattmaten, men vi prøver igjen i natt:)

Hun ble tre måneder den attende, og jeg har hele tiden sagt at hun skulle over i egen seng når hun var så gammel, så igår skrudde pappaen opp senga hennes:( Jeg synes det er litt trist, kommer til å savne å ha henne ved siden av meg, men vi kommer nok til å sove bedre alle tre når vi bare får vent oss til det:)

Samsoving er supert den første tiden, barnet blir så trygt og får så mye nærhet.

Skrevet

Har etterhvert oppdaga tilknytningsomsorg der samsoving er en naturlig del. Vi har samsovet en god stund, men ikke de første mnd, dette pga redsel for å gi han uvaner. Med neste barn vil jeg gjerne samsove fra første stund. Det er det herligste som fins. Sjekk ut mer om tilknytningsomsorg på ringblomst.no

Skrevet

Vi har samsovet med tuppa vår til hun var 10 måneder, og det har vært en utrolig fin opplevelse for alle tre:o) Vi har hatt ei jente som har sovet hele natten siden hun var født, mye pga tryggheten hun har følt tror vi. Vi hadde planer om å legge henne i egen seng på eget rom når hun var rundt 7 måneder, men pga at hun har vært noe syk ble det ikke slik. Nå så vi etterhvert som hun ble større at nattesøvnen våres ble forstyrret av hverandre, og derfor har hun blitt flyttet over i egen seng på eget rom. Og det funker veldig bra det også, det er en tid for alt!

Uansett, jeg anbefaler samsoving på det sterkeste!

Skrevet

Gutten min er snart 10mnd og har ikke sovet en natt i egen seng:)

Skrevet

Vi samsover innimellom, da vår lille prins har tydelig forskjell i gråten, og noen ganger er det lett å høre at han er ute etter nærhet :) Da ligger han mellom oss i egen dyne. Fikk høre både på sykehuset og av helsesøster at det ikke er farlig så lenge han ligger under egen dyne og vi begge ikke røyker. Han pleier også å komme opp i vår seng på morgenen etter et måltid. Jeg ble også oppfordret til å ha han oppi senga mi på sykehuset. Men etterhvert merket jeg jo at jeg ikke sov så veldig godt når han lå der, lå liksom med ett øye åpent hele tiden.

Skrevet

Jada, her bler det samsoving utover natta, for både lillesnuff på 1 mnd og storebror på 2 og et halvt, som kommer etterhvert, og da er vi så trøtte allemann at vi verken kommer på hva det heter, eller noe som helst... Jeg ammer så jeg ser stjerner og måner, og om jeg husker å få rapet henne, skal jeg være såre fornøyd med det, om jeg ikke også skal være flink pike og få henne over i senga igjen. MEN jeg er, for alles helbreds skyld, innmari glad for at vi kjøpte en to meter bred seng, så slipper noen av oss å ligge i klem, nesten uansett vinkler og antall individer...

Skrevet

Gutten min blir snart et år, og sover fremdeles hos meg deler av natta, mest pga amming, har ennå ikke klart å venne ham av med pupp på natta... da han var liten sov han i vår seng nesten hele natta, nå prøver jeg å la det bli gradvis flere timer i egen seng, og samtidig venne han av med natt-amming... men samsoving er trygt og godt både for foreldre og barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...