Gå til innhold

Angående halsbrann & bruk av Gaviscon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, dette er sikkert litt teit spørsmål men: Det står bak på pakken at man skal ta det en halvtime ETTER mat, men så står det også at man kan ta det ved behov & rett før sengetid, men vill det fortsatt si at jeg må spise ett eller annet for så vente 30min? Har halsbrann ofte og det er utrolig plagsomt...Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan bli litt tull med fordøyelsen av maten hvis du tar den med en gang du har spist. Magesyren har jo en funksjon, og den funker ikke så godt når du har tatt Gaviscon.

Skrevet

Du må ikke spise mat, men må minst vente en halv time på å ta Gavisconen. Jeg brukte denne mye under mitt forrige svangerskap,

og tok den som regel rett før jeg la meg.

Skrevet

det er ikke problemet rett etter mat det er heller det at det gjerne har gått en 2-3timer siden jeg har spist når jeg får halsbrann. Vet at det kan hjelpe og spise regelmessig men jeg spiser 3 måltid per dag og får ofte halsbrann mellom disse måltidene. Og spesiellt ille er det på kvelden og da er matlysten minst..

Skrevet

jeg drakk den mange ganger om natten,ellers fikk jeg ikke sove..jeg spiste ikke noe først.

Skrevet

jeg er mye plaget, og fått beskjed fra legen at jeg kan helle det i meg når det er behov... ingen regler...

Skrevet

Jeg tok det masse da jeg var gravid. Tredje gangen jeg var gravid var det helt forjævlig for meg med halsbrann. Det begynte tidlig i svangerskapet, jeg var bare 3-4 måneder på vei før det begynte for fullt. De siste 4 månedene slet jeg ved det hver eneste dag. Jeg måtte ofte ta Gaviscon flere ganger i døgnet. Man trenger ikke å spise for å ta det, men man skal vente en halv time etter at man har spist og/eller drukket før man tar det. Og etter at man har tatt Gaviscon skal man avstå fra å spise og drikke en stund, ellers har middelet ingen hensikt, tror jeg. Halsbrann er jævlig plagsomt. Jeg ble etter hvert nesten deppa av den plagen, det var utrolig plagsomt. Til og med da jeg lå på fødestua og skulle føde kjente jeg halsbrann. Så ekstremt plaget var jeg ikke i første og andre svangerskap. Nå er heldigvis den plagen borte. Nå er det 6 uker siden jeg fødte og nå kan jeg definitivt si at halsbrann er historie for meg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...