blond Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Trenger tips til hvordan vi kan lage til en fin barnebursdag for ca 10 gjester. Invitasjonene skal vi lage selv. Men hva med maten, kaker/is, leker og hvor lenge bør bursdagen til en 5-åring vare? Blir glad for tips og erfaringer!
PrinsesseSjefen Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Har egentlig bare erfaring med en femårsdag. Ble ingen selskap for største, da med hadde termin dagen etter og holdt på midt i husbygging/salg.... Men typisk barneselskap i den alderen: gaveåpning (flasketuten peker på) pølser med lompe eller pizzasnurrer kake (sjokoladekake, den oppskriften jeg sendte før er en vinner her på bursdager) Så leker de litt. I den alderen finner de mest på ting selv, men vi har tatt "halen på grisen" flere år, alltid populært, og de kan drive på lenge, morsomt for store og små. Jeg er ikke tilhenger av godteposer, så de fisker etter is bak et forheng her i huset. 2 timer er nok i den alderen synes jeg...
kalana Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Smart med is til fisking. Jeg er ikke så glad i de godteposene jeg heller. Men det er på en måte forventet. Tror vår femårsdag var ganske lik den over. Bare at vi hadde uteselskap og skattejakt med kart i hagen i stedet for fisking.
blond Skrevet 28. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2007 Apropos godteri tenkte jeg at det er en mulighet å kjøpe inn masse godteri og legge det i en stor skål som vi setter fram samtidig med kakene/kaka. Ikke godteriposer til å ha med hjem. Vet ikke hva bursdagsbarnet synes om det, men han pleier å være medgjørlig. Skulle gjerne hatt uteselskap, men det begynner å bli vepsetid og det er uforenelig med masse søte unger... Hvordan lager man enkelt "fiskedam"?
elinmamma Skrevet 1. september 2007 #5 Skrevet 1. september 2007 Her var det 11 unger m lillesøster i april. Vi hadde kalkunkjøttboller og grillpølser i biter på grillspyd. I tillegg kunne de velge om de ville ha på cherrytomater, ananas, agurk og gulostbiter. Ved siden fikk de pastaskruer og evt ketschup. Ungene ÅT! Mange gode tips i et hefte du får på melk.no. Vi hadde sjokoladekake, gele m vaniliesaus og muffins. I tillegg tømte vi en pose seigmenn og en pose Elias-potetgull utover papirduken. Ikke noe godteposer., Prinsippielt i mot! Trodde det ville bli kaos og hadde et par leker i bakhånd, men de lekte så bra selv, litt ute og litt inne. Ser mer bombet ut i stua når lillesøster og storesøster har herjet og lekt, enn etter de 11 jentene! Lykke til med 5-årsdag!
blond Skrevet 1. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. september 2007 Takk for det! Planen for bursdagen begynner å ta form, tror det kommer til å bli bra. Utfordringen består i å gjøre ting enkelt (slik at mor og far ikke sliter seg ut) samtidig som det blir litt annerledes enn hos "alle andre".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå