Gå til innhold

Ikke utbetalt sykepenger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leste her et sted at det kunne hende at nav ikke utbetalte sykepenger for de mente at vedkommende skulle ha aktiv sykmelding.....??

Så nå lurer jeg på hva skal til av legen eller sykmeldingen at det ikke skjer meg!! Er veldig avhengig av det lille av penger jeg får....

Har vært sykmeldt siden uke 7 pga diverse svangerskapsplager som kvalme, vond rygg og hodepine. Hadde vikariat i barnehage frem til juli... men er videre sykmeldt pga av at plagene ikke forsvinner!! Så når jeg blir frisk så er jeg arbeidsledig!

Kan det hende jeg ikke får utbetalt sykepenger i sykmeldingsperioden ??

Er det noen som kan gi meg litt fakta.....info om emne?? Skjønner ikke mye på nav sine sider!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble du sykemeldt da? Hvor lenge har du vært sykemeldt?

Skrevet

Ble sykmeldt i juni... er fortsatt sykmeldt!! Vært sammnhengende!

Fikk sykepenger for første gang av nav nå i august... fikk tidligere fra arbeidsgiver... men siden kontrakten gikk ut så får jeg fra nav.

Er det noe jeg bør si til legen som skriver ut sykmelding???

Skrevet

Hei!

Du trenger vel ikke å si noe til legen. Sykemelder han deg så er det fordi du trenger det. Og siden du nå har fått sykepenger fra NAV så er nok ting iorden.

Lever sykemelding til NAV for fremtiden du :-)

Skrevet

Glemte det..... Sikkert nedre for deg økonomisk å være sykemeldt dersom det du får i sykepenger tilsvarer lønn for ca 100% stilling. Dessuten teller sykepenger som grunnlag for forelldrepenger, mens dagpenger ikke gjør det....... Prøv å hold deg sykemeldt om du har plager.....

Skrevet

Å være sykemeldt for graviditet er godkjent grunn, for å ikkje gå i aktivsjukemld.

Så da trenger du ikkje bryr deg om du får det brevet og det vil du få etter å ha vert sykemeld i 8uker.

Men du kan bare hive det for det blir sendt ut til alle som har vert sykemld i 8 uker om dei har gyldig grunn eller ikkje. Teit, men det er jo typisk for sånne kontor..

Skrevet

Hei.Så lenge legen har utfylt del 2 av sykemld, så får du sykepenger videre.Dette hadde min lege glemt , men jeg opdaget det å sa ifra i tide.Så jeg fikk utbetalt videre..Dette må de gjøre etter åtte uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...