RundLurt? Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 At dere heller tar dagmamma fremfor barnehage bare for å spare penger?????????????????????? Hallo! Gjerrigheten lenge leve!
murmelmamma Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 det er faktisk ikke alle som har noe valg da....vi fikk ikke barnehageplass før eldstemann var 3 år og yngste to...jeg ville foretrukket barnehage, men dagmamma er et godt alternativ. Men da snakker jeg om hvite dagmammaer som fikk mellom 5000 og 5500 kr i måneden..pluss at vi tok med bleier, kremer ol..og betalte aktiviteter de gjorde på....
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 kan være man ikke har fått barnehageplass og må ha dagmamma slik at man kan komme seg ut i jobb igjen for å tjene penger for at man kan leve ? )
Stratos med 3 barn Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Nei, den har jeg ikke hørt før! Vi fikk gudsjelov bhg plass
Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Det er nok mange som har dagmamma i stedet fo barnehage av økonomiske hensyn, ja.. Men det er jo ikke helt det samme som at dagmamma er et dårligere alternativ, eller? Jeg har eldstedattera mi på tre i barnehage, og har søkt plass til minsten etter nyttår, når hun blir ett år. Men jeg kunne nok kanskje hatt lyst til å ha dagmamma til henne det første halvåret om jeg fant noen jeg trivdes med. Ikke pga penger, men for jeg ikke er helt komfortabel med å sende ettåringen i barnehage...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Hva har det med å være kald å gjøre? Folk må vel få velge selv hva de vil gjøre og hvor de vil spare penger...?
RundLurt? Skrevet 27. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2007 Her var det da snakk om de som synes det er dyrt å ha barnepass på ungen, de skulle kansje tenkt på det før de fikk barn?
GuttemammaX3 Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes dagmamma er et godt alternativ når sønnen min bare er et år gammel, enten det eller en liten familiebarnehage... Har ikke noe med å være kald å gjøre, han blir utrygg med for mange mennesker rundt seg... Tviler på at noen tenker penger når de skal velge hva som er best for barna mens en selv ikke kan passe på dem...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Hehe, er det stille på Kranglesiden nå, RundLurt??
Gjest Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 hehe sparer penger og får kanskje et bedre tilbud...i andre land velger man dagmamma FØR bhg og det er bare sosieteten som har dagmamma haha lenge leve...
RundLurt? Skrevet 27. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes bare at det å spare penger på ungenes bekostning er vel drøyt!
Gjest Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Ser det ut som om jeg driter penger eller?? Gjerrighet og "fattigdom" er to HELT forskjellige ting schnuppis..
RundLurt? Skrevet 27. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 27. august 2007 Så hvis en er fattig, har man råd til data og internett og ha ungen til dagmamma, men ikke i bhg liksom? Forklar?
Gjest Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Hvorfor går det på barnets bekostning å ha de hos dagmamma og ikke i barnehage da?
Arb.ledig husmor Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Sånn som jeg ser det, så sparer en ikke så mye på å ha barnet hos dagmamma fremfor i bhg. I bhg betaler du ca 2500kr i mnd, og hos dagamamma et sted rundt 5000kr i mnd. Man får 3000 kr i mnd i kontantstøtte, og da er det 2000kr igjen som man må betale dagmamma fra egen lomme... Kor mye har en da spart på å ha barnet hos dagmamma?????
Mamma´n til A og F Skrevet 27. august 2007 #16 Skrevet 27. august 2007 Hæ?? Nå har jeg aldri brukt dagmamma, men her jeg bor er det faktisk dyrere med dagmma. En barnehageplass koseter 2200 og dagmamma ca 5000 tusen. Med kontanstøtte blir det alikevel dyrere. De fleste velger vel dagmamma enten fordi de ikke får barnehageplass, eller fordi de anser det som et bedre tilbud for de aller minste.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Kom igjen da Rundlurt, ikke bare sleng ut en slik kommentar uten å forsvare deg. Skjønner at det er for å provosere, men nå kunne vi jo få en diskusjon på dette. Blir alt for dumt å sette ut en påstand uten at du kan stå for den i det hele tatt. Hva mener du med at det går på bekostning av barna å være hos dagmamma istedet for i barnehage?
RajaPia Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Jeg jobbet turnus i mange år , og hadde bare noen vakter på dagtid . Selvsagt var ikke 50 % barnehageplass tilpasset jobben min. Hadde en fantastisk dagmamma fram til han var 3 år. Fikk heldigvis tilpasset turnusen litt bedre etterhvert. Det er ingen selvfølge. Hadde ikke noe med gjerrighet å gjøre. Dagmammaen fikk en oppsatt "turnus" av meg hver måned som hun hadde å gå etter. Var hvit dagmamma.
Polyxena Skrevet 27. august 2007 #19 Skrevet 27. august 2007 Jeg ville helst ha hatt sønnen min på 17 mnd i barnehage, rett og slett fordi det føles tryggere enn å ikke ha noen kontroll med hva som skjer når jeg ikke er tilstede. Men når jeg nå har fått tak i to som virker veldig bra, og som sønnen min viser stor glede over å se, så tror jeg faktisk ikke det går ut over ham på noen måte. De er mye ute med ham, går turer og er i åpen barnehage så han får treffe andre barn. Jeg har selv jobbet på småbarnsavdeling, og vet at det kan være ganske slitsomt for de små som er rett over året og kommer fra permisjonen sammen med en av foreldrene. Datteren min på 7 år er også en del sammen med dem før og etter skolen, på den måten vet jeg litt mer om hvordan hverdagene er når jeg ikke er hjemme, og jeg har faktisk ikke følelsen av at han mangler noe i forhold til i barnehage. For litt større barn tror jeg barnehage er veldig bra, men for de helt minste kan nok litt mindre forhold være vel så bra.
Polyxena Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 Dessuten: Den summen jeg betaler dagmammaene, er nesten tilsvarende kontantstøtte pluss minstepris i barnehage. Ikke akkurat noe å spekulere i for å sitte igjen med masse penger.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #22 Skrevet 27. august 2007 Jeg tror også det er helt individuelt. Noen barnehager er gode, andre ikke, noen dagmammaer er gode, andre ikke. Det har iallefall ingenting med å være kald å gjøre om man har barnet sitt i barnehagen, for som andre sikriver her kan det være veldig mye som spiller inn på det valget. (jeg har jr i barnehagen fordi det ikke er noen "gode nok" dagmammaer i området her, men hadde det vært det så hadde jeg vurdert å ha han hos dagmamma til han er to år ca)
*bolla pinnsvin* Skrevet 27. august 2007 #23 Skrevet 27. august 2007 Selvfølgelig ikke. Sa nei til barnehageplass og valgte dagmamma fordi jeg tror det er best for gutten min fram til han er 3 år.
grå :) Skrevet 27. august 2007 #24 Skrevet 27. august 2007 det er ikke alltid man faktisk har noe reellt valg
RundLurt? Skrevet 27. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 27. august 2007 Du tror det, men vet det ikke? En ide å undersøke kansje? Og jeg synes en er kald hvis en velgerden løsningen hvis en har tilbud om plass, men bare gjør det for å spare penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå