Gå til innhold

Kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som fortsatt er kvalme? Jeg er 13 uker idag men er fortsatt like kvalm. har sett frem til at det skal gi seg lenge nå så håper det snart gjør det. Men hvor lenge kan kvalmen vare? Er det veldig unormalt å fortsatt være kvalm nå? overalt hvor jeg leser står det at det bør ha gitt seg til uke 12?

Jeg gleder meg villt til å vakne en dag uten å være kvalm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var også kvalm noe over 12 uker. Det står gjerne at det gir seg "for de fleste" innen uke 12 noen plasser og uke 14 noen plasser. Så for mange varer det fortsatt noen uker (og enda for noen få enda lenger, men ikke tenk på det!!).

Jeg var superkvalm tom uke 12 og en halv, så gikk det gradvis over og ble bedre, nå er jeg 14+4 og pittelitt kvalm noen kvelder, men ikke noe å snakke om.

Lykke til! Det slipper nok om noen få dager.

Skrevet

Hei:)

Jeg var kvalm døgnet rundt og kastet opp mye. Dette sluttet ikke før i uke 14. Men så ble jeg også helt kvitt kvalmen.

Jeg vet ikke hva som er normalt eller unormalt. Du kan jo spørre legen din om det ikke gir seg..

Jeg håper du våkner snart og er i super form:)

Skrevet

fra uke 13 og utover var det oftere en dag innimellom der jeg ikke var kvalm, men kvitt kvalmen var jeg vel ikke før uke 15, tror jeg.

Jeg har ikke lest at det bør ha gitt seg i uke 12, heller uke 14.

Håper det gir seg nå snart!

Skrevet

hei hei!

ikke meningen at dui skal miste motet nå, men jeg kvalmen min gav seg i uke 17.. er 18+3 i dag og våkner noen dager innimellom med morgenkvalme. heldigvis ikke kvalm hele dagenlenger.

hos noen sitter det lenger enn andre:)

Skrevet

Satt faktisk og grublet på om jeg skulle skrive et noget hormonellt innlegg om dette:

Er i 16. uke og er fortsatt kvalm. Mer enn i første trimester - jeg er i utgangspunktet heldig fordi jeg kun spyr en gang om dagen... men det er så VONDT å spy.

Kaster opp dersom jeg ikke spiser jevnlig - kaster også opp fordi jeg har en ufyslig smak i munnen (etter visse matretter, har fortsatt ikke funnet ut hvilke)... eller når jeg pusser tenner. Ikke likt hver gang.

Idag kastet jeg opp i vasken på badet når jeg pusset tenner, hadde nettopp spist frokostblanding så jeg fikk litt å fiske opp i vasken (noe som jo er HELSKJØNT etter å ha spydd). Deilig å måtte svelge ned oppkast mens jeg kjører.. går i byen.. sitter på jobb..

Håper at det gir seg, men akkurat nå er det greit - for alle andre symptomer er borte akkurat nå..

Ser at svaret var lite trøstende.. La oss krysse fingre, begge to, for at vi slipper dette ufyselige greiene snart og kan helhjertet gå inn for å være lykkelige gravide damer med uante mengder hormoner svirrende rundt i voksende kropper :-)

Skrevet

vi er i samme båt! spyr som en gris enda jeg og er 13+0 i dag..

Krysser fingrene for at det gir seg nå snart...

Skrevet

haha krolla. Jeg har begynt å kjøpe 2 JIF avløpsåpner i slengen, spyr i vasken og må "åpne" avløpet etterpå. Herlig herlig LOL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...