Gå til innhold

Hva er det jeg har gjort???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg ikke skriver dette for å syte, det er ikke synd på meg. Det er mitt eget, i hvertfall delvis, valg. Men jeg skal innrømme at jeg trenger litt oppbacking, litt drivstoff for å fortsette. Mange sliter med det samme, og mange har det tøffere, men det gjør ikke meg mindre sliten av den grunn.

Jeg er i praksis alenemor. Mannen min er borte hele uken, og titter bare innom mellom fredag kveld og søndag kveld. Jeg er fulltidsstudent på lærerutdanningen, og pendler en time hver vei pluss tiden det tar i barnehagen. Dagene varer enkelte dager fra 08:00 til 15:00 uten pause, og det er masse å sette seg inn i. Når jeg kommer hjem, venter oppvasken fra i går, og middagen må lages. Mens poteter koker, rydder jeg, vasker klær og tar oppvasken. I blant løper jeg som strikkball etter ettåringen som syns det er kjempe gøy å ommøblere. Så spiser vi, og barna kommer etterhvert i seng i halvåtte tiden. Da er det lekser, sånn frem til kl ti. Da tar jeg med hunden ut og trener henne utenfor. Halv elleve går jeg på badet, og sovner nesten på vei inn til senga. Vel vitende om at jeg burde tatt oppvasken først. Klokken 05:30 neste morgen starter moroa igjen.

Dette er heldigvis ikke hver dag. Noen dager slutter jeg tidlig, og andre dager begynner jeg litt senere. En time til med søvn gjør mye. Jeg er sliten.... fryktelig sliten. Men det er mitt valg, har ingen rett til å klage. Men jeg trenger ett puff, at det er riktig og at det vil tjene seg til slutt. Barna merker ikke så mye til at jeg studerer, gjør alt jeg kan for å unngå det.

Kan noen gi meg ett puff? Fortelle meg at dette klarer jeg??? Noen som kan tro på meg nå, for jeg gjør snart ikke det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ingen som kan steppe inn for deg som kan f.eks. ta klesvasken eller rengjøring eller slikt ? Du klarer dette,syntes du er kjempeflink jeg :)

Skrevet