Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Sambo har denne måneden bare fått 2000 kroner fra nav, han skal egentlig ha 15 000. Var hos de i dag, og de sa det var fordi de syns han skulle være aktivt sykemeldt. Men legen har jo fyllt ut at tilrettelegging om omplassering ikke hjelper. han er sykemeldt pga trakassering på arbeidsplassen og fordi vi er oppe i en rettssak pga mange penger som mangler og trakassering fra sjefene (trusler osv) og det hjelper jo ikke å være aktivt sykemeldt når det er folkene på jobben som er problemet og ikke arbeidet... (han er også sykemeldt pga ryggproblemer, men hovedårsaken er trakasseringen). Hva skal vi gjøre nå da? trodde det var greit så lenge legen fyllte ut del 2.4 og del 4 jeg, at han da ikke trengte å ha tilretteleggingssamtale med jobben... de skulle ringe oss opp igjen i morgen eller noe da, men hvis vi får 13 000 før lite denne måneden sliter vi... jeg fikk 3000 mindre også fordi nav ikke har godkjent permisjonssøknaden min... men de får jeg jo igjen neste måned da... Og i tillegg får vi ikke igjen alt det som jobben skylder oss, så vi ligger jo etter med regninger fra før... hvorfor skal alt dette skje nå rett før termin???? uff, noen med gode råd?
@nne p@ l@nne Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Ta en ringerunde til de dere skylder penger og forklar situasjonen. Og om når dere kan betale. De fleste pleier å være veldig behjelpelig når man ringer å sier i fra. Dessuten slipper dere og betale masse i eventuelle purregebyrer. Ang Nav lever de i en egen verden for seg selv, så der kan jeg ikke gi noen råd :-)
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 takk skal du ha =) ja tror jeg m gjøre det altså, kanskje få en betalingsfri måned på huslånet, er jo det som er den største utgiften... vil liksom ha nok penger akkurat denne måneden siden babyen kommer innen neste lønn... uff, blir helt stresset av dette jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå