Gå til innhold

Når slutte å koke vann til mme og grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert vært spurt om dette 100 ganger før, men jeg spør igjen ;)

Vi har til nå bare brukt de ferdigblanda kartongene til gullet fordi vi har bare brukt 100 ml i døgnet til grøt. Men, nå skal vi begynne med litt mer grøt + at der er utsolgt for ferdigblandet nan2 overalt...

Bør jeg koke vannet eller holder det å varme det i mikroen når gullet er 5 måneder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt, men vi har brukt vannkokeren vi, det er jo enkelt å greit. Synes det blander seg bedre når vannet er kokvarmt.

Skrevet

Du skal vel alltid koke vannet til mme og grøt. Det er nok bare til tørstedrikk du kan la være

Skrevet

Jeg tar bare vann fra springen jeg nå - hun er 4 1/2 måned. Da får jeg riktig temperatur med en gang også.

Skrevet

Tror de sier at man bør koke vannet til pjotten er 6 måneder.

Skrevet

Men, hvor lang tid må man regne med før det er nedkjølt til drikketemperatur da?

Skrevet

hmm dere er vel klar over at man ikke skal drikke varmt eller lunkent vann fra springen?? det er bakterier fra varmtvannsberederen.

Kok for all del bare opp vann og ha det på flasker, sett det i varmebad i noen min så har du det jo klart. Kan da ikke være så mye arbeid det? Uansett så blir det jo mindre mme med tiden.. og mer fast føde. Litt må man orke å gjøre når man har små barn ;)

Skrevet

Så skal man heller ikke blande til NAN i kokvarmt vann, det skal kjøles til 40-50 grader (?)først. Det står på pakken.

Skrevet

koala: Det stemmer, man skal ikke bruke verken varmt eller lunket vann fra springen og gi det direkte til barnet. Har noe m at det varme vannet har stått i varmtvannstanken...

Skrevet

Ja man ødelegger faktisk nyrene til barnet sitt sakte om man bruker vann fra varmtvannstanken over tid. Det varme vannet oksiderer kobber fra rørene og man drikker helseskadelig mye kobber.

Skrevet

Det lure er å ha kokt vann på en flaske i kjøleskapet og så blande det med nykokt vann fra vannkokeren...

Skrevet

Trodde virkelig at vannet skulle kokes til grøt og mme uansett, det er jo ikke bra å ta lunket vann fra springen uansett så da må en vel i såfall varme kaldt vann. Tenker på oss selv, vi koker jo vann når vi skal ha det til eks "rett i koppen", kakao o.l. Trodde det kunne sammenlignes men kanskje jeg tar feil? Jeg kommer iallefall til å koke vannet til grøt, uansett.

Skrevet

Vi bruker vannkokeren når vi varmer vann til flaskene (lager for ca et døgn i gangen), men den bør helst ikke ha elementet synlig i bunnen pga bakterier. Det finnes de hvor varmeelementet er skjult. Så kjøles det ned til 40-45 grader før vi blander i pulveret (har termometer i for å måle). Etter det står flaskene i iskaldt vann til de er avkjølt, så oppbevarer vi de i kjøleskapet. Helsesøster sa vi fint kunne varme dem igjen i mikroen, men de skal aldri varmes opp mer enn en gang, det var visstnok viktig. Synes dette fungerer kjempegreit, da er det også enklere å varme dem når man er ute på tur (på kafe, bensinstasjon o.l.). Avent har forresten en liten praktisk veske man kan ha flaskene i når man reiser, de holder både på kald og varm drikke.

Skrevet

Vi bruker vannkokeren når vi varmer vann til flaskene (lager for ca et døgn i gangen), men den bør helst ikke ha elementet synlig i bunnen pga bakterier. Det finnes de hvor varmeelementet er skjult. Så kjøles det ned til 40-45 grader før vi blander i pulveret (har termometer i for å måle). Etter det står flaskene i iskaldt vann til de er avkjølt, så oppbevarer vi de i kjøleskapet. Helsesøster sa vi fint kunne varme dem igjen i mikroen, men de skal aldri varmes opp mer enn en gang, det var visstnok viktig. Synes dette fungerer kjempegreit, da er det også enklere å varme dem når man er ute på tur (på kafe, bensinstasjon o.l.). Avent har forresten en liten praktisk veske man kan ha flaskene i når man reiser, de holder både på kald og varm drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...