Gå til innhold

Ville dere ha ansatt et lesbisk par som dagmammaer til deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg gjort. Det er umulig å få barnehageplass til 1-3 år her vi bor, så jeg søkte etter dagmamma. Fikk flere svar, blant annet fra to jenter/damer som er samboere. De ville gjerne jobbe sammen, hun ene er på attføring. Jeg betaler bare for en.

Nå har de passet sønnen min på 17 mnd i tre uker, og det går veldig bra, synes jeg. Er jo alltid et lite agg av engstelse når fremmede skal passe barnet ditt uten at du kan følge med, men alt tyder på at lillemann har det helt topp sammen med dagmammaene sine. Det er ikke alltid han fidder å hoppe ned fra fangene deres for å hilse på meg når jeg kommer hjem.

Det som har forundret meg veldig, er reaksjonene fra folk. Har hørt flere varianter av: "Jaja, hvis du synes det er greit, så... Ville ikke ha gjort det selv, men..." Har aldri fått noe ordentlig svar på hvorfor ikke, bare av typen "Vet ikke, tror bare ikke jeg hadde villet det".

Tror de at disse damene skal smitte sønnen min med homofili, eller hva? Er folk flest så fordomsfulle fremdeles?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

milde himmel, hadde brydd meg under lille tåa om legningen til dagmammaen min så lenge hun tok vare på ungen min! makan til folk som finnes!

Skrevet

Hadde ikke hatt noen problem med det.

Skrevet

Hadde ikke tvilt på det nei. De er ikke noe dårligere enn andre folk. Barna mine har ei tante som er lesbisk, de ser på det som naturlig, men jeg gruer ikke for at det smitter nei.....

Skrevet

Ja, nå skal du se at sønnen din blir lesbisk.

Nei, jeg har ingenting imot homofile dagmammaer/pappaer.

Skrevet

Hadde aldri giddet bry meg om legningen så lenge barnet mitt hadde det godt og de tok godt vare på det:-)

Skrevet

hehe hvis hovedkriteriet til folk du har snakka med er hetrofili ville nå jeg blitt bekymra ;)

Skrevet

hadde ikke brydd meg i d hele å d store eg....

folk som bare iser sånnt er jo bare dumme. når de er sånn, så sier de vel selv hvordan de egentlig er da selv...

Skrevet

Syns det hørtes ut som en super ordning. Få to dagmammaer for prisen av en! Jeg kan ikke skjønne at det har noen betydning om de er lesbiske, men jeg tror nok ikke samfunnet har kommet så langt at alle tenker slik.

Skrevet

Svarer på overskriften - JA! Har familie med den legingen, skulle ikke guttungen få se tanta si da......? Nei, her finnes ingen fordommer!

Skrevet

hvorfor skulle man ikke det??=)

ser ikke hvorfor jeg ikke skulle d dersom jeg likte dem!=)

Skrevet

Skulle jeg hatt dagmamma til barnet mitt, hadde det vært første bud at de var flinke med barn,respektfulle og til å stole på.

Skrevet

Nei. Vi ville ikke benyttet dagmamma. Men om man først skal gjøre det høres det da glimrende ut å få en ekstra på kjøpet - mer voksentid per barn.

Hva deres filmessige preferanser skulle ha med saken å gjøre ser jeg ikke helt.

Skrevet

Hadde ikke tvilt engang, selvfølgelig ville jeg ha ansatt et lesbisk par.

Helt utrolig faktisk, at enkelte fortsatt er så fordomsfulle, vi lever i år 2007.

Skrevet

jeg har da ingenting med hva slags legning barnepasserene mine har! Så lenge de ikke er pedofile har jeg ingenting å klage på..

Skrevet

Så lenge det hadde vært snille mennesker med peiling på hvordan man behandler barn, så hadde det ikke hatt noe å si.

Skrevet

Hvis de var greie og snille så ville jeg selvsagt også gjort det. Legningen deres er jo ikke min sak. Dessuten ønsker jeg at snuppa skal få vokse opp med mest mulig mangfold rundt seg.

Hun har en farget dukke forresten (er ikke mørkhudet selv), og uten unntak så reagerer folk her vi bor på det. Vet ikke om det nødvendigvis er fordomsfullt da, men jeg synes det er synd at folk reagerer både på dette og på det du beskriver.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter. Kanskje det er litt eldre folk som først og fremst er fordomsfulle?

Skrevet

Det hadde jeg gjort uten å bunke.

Bedre det enn en sliten 2 barnsmor som skal spe på inntekta...

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha dagmamma i utgangspunktet, men med klar beskjed fra kommunen at jeg bare kan glemme barnehageplass før tidligst neste høst hadde jeg liksom ikke så mye valg. Jeg tenkte som deg- glimrende å få en ekstra voksen "på kjøpet". I tillegg tenker jeg at det blir hyggeligere for de som skal passe sønnen min å være to, noe som igjen kommer ham til gode. Om de er venninner eller kjærester er noe jeg ikke ville ha lagt meg oppi hvis de ikke hadde sagt det selv, det er helt uvesentlig i denne sammenhengen.

Godt å se at de jeg har snakket med ser ut til å representere et mindretall hva holdninger angår.

Skrevet

Hehe, hvorvidt de representerer et mindretall vil jeg tro kommer litt an på hvor du bor og slikt. Men de som representerer det synet du nevner er sjelden så begeistret for å legge ut om det i debatter hvor de er i åpenbart mindretall. Dessuten biter jeg. ;-p

Skrevet

hva slags legning folk måtte ha bryr meg midt i ryggen. hvorfor skulle liksom to damer være så fryktelig skummelt i stedet for en mann og ei dame? aldri skjønt alt det vesenet rundt homofili/hetrofili. hvorfor de skal særstilles i alle mulige sammenhenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...