Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Har en skjønn liten gutt på 22 mnd som aldri har helt skjønt dette med å sove.............. Han sovner ca 1930 og våkner ca 0600. Går i bhg og der sover han stort sett 1,5 time. Funderer på hvordan vi skal få han til å sove litt lengre på morran.??? Det er nesten umulig å holde han lengre våken for han ber om å få "lalle". Hvor mye sover deres barrn?? Og når??? Hjelper det å legge dem litt senere, kutte ned på dagsovinga??
Mamma´n til A og F Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Høres helt normalt ut spør du meg. Mi på 16 mnd sover fra 1900 til ca 0600. Hun sover bare en time på dagen. Jeg har også prøvd å legge før, legge senere osv. Men hun er blid og fornøyd, så regner med hun ikke trenger mere søvn. Kjedelig for oss som liker å sove:)) Hører om mange som sliter med at ungene våkner på natta, og om flere som har barn som våkner lenge før seks. Så jeg trøster meg med at jeg i det minste får sammenhengende søvn. Husker jeg ikke feil begynte eldstemann å sove lengre rundt 2 årsalder. Har også hørt om de som plutselig begynte å sove lengre når de ble lagt tidligere.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Hei Mamman til A og F Ja det er kanskje normal soving, men det er som du sier kjedelig for oss som liker å sove. Ikke det at jeg har vært noe utpreget B menneske. Men det hadde vært så deilig å kunne sove til kl 7 Alle vennene våre har barn og alle sover MYE lengre enn gutten vår: Så jeg har seriøst trodd at det bare var vi som var dømt til å være zoombier pga søvnmangel. Ja jeg vet at noen sover lengre når de blir lagt tidligere. Gutten vårs våknet stort sett i 5 tiden i over et halvt år. Vi begynte å legge han tidligere etter tips fra bhg og da begynte han faktisk å sove ca 1 time lengre til kl 6. Men jeg kan jo ikke legge han noe tidligere enn kl 19 heller..... Men jeg får krysse fingrene for at han begynner å sove bedre når han fyller 2 år Noen flere som vil fortelle hvordan gullene deres sover??
Anonym i dag Skrevet 28. august 2007 #4 Skrevet 28. august 2007 Her sov jr også fra kl. 1900 og våknet mellom 05-06 tiden på morgen, men etter vi stilte klokken begynte jeg og legge han kl. 2000 i sommer, etter det har han begynt å sove gradvis lengre og lengre, nå våkner han som reglel mellom kl. 0730-0800, og det er kjempe deilig, han blir nå 2 år i november. Så tiden vil vise, søvnmønsteret endrer seg stadig. Jr sover ganske mye på dagen alt fra 1 1/2 - 2 1/2 time ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå