Gå til innhold

Løfte/bære når man er gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal jo være forsiktig med å løfte/bære tungt når maner gravid,men fra hvor tidlig i svangerskapet må man være forsiktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

frar man finner det ut? Hehe.

jeg for min del har nok ødelagt bekkenet endel på og ikke være forsiktig

jobber i hjemmesykepleien, og skulle nok hørt mer på kroppen da, og ikke sjefen. .

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg vet ikke heller. Legen min ba meg unngå å løfte bære unødvendig ... men jeg har en på 10 måneder som jeg bærer litt på :) JEg vet ikke.. ta det med ro FØR du merker at du blir trett.. på samme måte som drikk et glass vann FØR du merker at du er tørst..

Skrevet

Lev som vanlig.

Det er om du har hatt SA, eller at du har lett for å blø, man skal ta det rolig

Skrevet

Hvis en løfter riktig, er det ikke farlig å løfte. Jeg har veldig tunge løft på jobben, og var i jobb til 4 uker før fødselen.. Problemet dukket opp da "armene ble for korte", og jeg måtte bruke magen som støtte for å klare løftene...

Skrevet

Jeg løfter og bærer som før. Jobber på en tung bolig med endel løft. Bruker hjelpemiddler men har ikke forandret arbeisdmetoder. Siden jeg er vant til å ta i ett tak går det veldig bra. Gjorde det samme med andre prinsessen gått veldig fint begge gangene. Så jeg tror ikke det er så farlig leve som før.

Skrevet

Legen min sa jeg kunne løfte som vanlig så lenge det føltes greit for meg. Det inkluderte 40 kilos gjødselsekker. Så lenge jeg ikke hade noen sykdom eller skade ville risikoen være minimal for fosteret. Det er likevel viktig å kjenne etter at det går greit da det er lettere å skade rygg og bekken når man er gravid enn ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...