Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 I kveld stappa sønnen min på 19 mnd en fluor tabelett oppi nesen.... Er dette noe farlig?? Vi fikk den ikke ut!! Han gråt veldig i begynnelsen,men det gikk over!! Vil den løse seg opp av seg selv??? Noen som har opplevd?? Han sovnet til slutt...men er litt urolig! Håper noen kan svare meg!
Northernlights Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Ja,den må ut. Fikk dere den ut selv? Hvis ikke,så har leger et spesielt instrument for dette her...
camilla^ Skrevet 29. august 2007 #4 Skrevet 29. august 2007 Mi eldste stappet en gulerotbit i nesen, og far og barn dro på legevakten. Så nå vet vi hva som skal gjøres når ett barn setter noe i nesa. Hold for det neseboret som det ikke er noe i, og blås HARDT inn i munnen. Da kommer biten ut. Det gjør vondt, og endel hyl men den kommer ut uten å skade noe. Ha en is i bakhond
Northernlights Skrevet 29. august 2007 #5 Skrevet 29. august 2007 Det må ut,for ellers kan det lage sår inni nesen. Ikke bra. Jeg ville ikke gjort det på den måten camilla beskriver. Blåser man hardt inn i nesa på et barn, og nesen er blokkert, kan man faktisk eksplodere barnets lunge. Jobbet på akuttmottak (tok imot pasienter og registrerte dem i systemet) i mange år, og barn kommer avogtil med ting de har stapet i nesen, og legen fisker det ut med et redskap spesielt laget for dette her. Husker spesielt et barn som hadde stappet en tablett oppi nesa, og det var faktisk ikke bra i det hele tatt. De tok det alvorlig,for innsiden av nesen har hud som er veldig sensitiv til fremmedlegemeer. Men de fikk fisket ut tabletten,heldigvis. Unger stapper alt mulig rart oppi nesa si...mat,perler og ellers småting som passer fint å putte inni der. Ting kan råtne i nesen,og det er det som er så skummelt. Derfor må det ut.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Hehe minsten min stappet skum-gummi i nesen Hadde plukket i stykker madrassen sin, rett på legevakten for å fiske den opp... Hmmm, blir spennende å se hva neste ting blir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå