Gå til innhold

Til dere som har små barn i huset!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite hjertesukk får å si det sånn. Det er rettet mot meg selv. Føler ikke jeg har tid, overskudd og energi til den lille jenta mi om dagen. Merker at jeg er irritabel og kort lunte, og tar meg ikke nok tid til verken lek eller kos. Huff:(

Jeg jobber med barn og synes på en måte jeg blir litt brukt opp når jeg kommer fra jobb. Har liksom ikke så mye å gi, er sliten, slapp og trøtt.

Denne graviditeten er også tyngre enn den forrige.Er mer kvalm, trøtt og sliten...

Føler meg av og til som en håpløs mamma...

Dere andre med små barn, som jobber mye og har en hektisk hverdag. Hvordan henter dere energi til deres søte små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres kanskje rart ut, men etter jeg begynte å jobbe 100%, og gutten min (18mnd) begynte i bhg har jeg fått mer overskudd. Jeg gleder meg til tiden vi har sammen, og prøver å finne på noe moro med han de timene vi har hver dag. Er 22 uker på vei med nr 2 og er i fin form. Jobber som ped.leder i barnehage.

Håper bare det varer :-)

Skrevet

Jeg er i uke 21 nå og i fin form, har masse energi. Var værre frem til uke 14 ca, da var jeg kvalm, svimmel og ekstremt trøtt.. Har en gutt som ble 2 år igår, og føler at jeg har tid og energi til han. Er værre med husarbeidet, men med noen skippertak så går det ok (sånn er det forresten hele tiden, gravid eller ikke).

Men alle graviditeter er jo forskjellige, det er lov å være sliten.. ;o)

Skrevet

jeg jobber og i bhg, og har ei på 2 år. mannen min er borte 2 uker av gangen. når han er borte har vesla 9 timers dager i bhg, å da har jeg så vondt av henne at jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha d fint den timen hun har hjemme (hun trenger mye søvn, så hun legger seg ca 1,5 time etter vi kommer hjem). men etter hun har lagt seg stuper jeg!!

når mannen min er hjemme blir jeg slappere, da legger jeg mer på han... blir av en ellerannen grunn MYE mer sliten når han er hjemme, greier jeg såvidt å stå på beina på ettermiddagen.. rart d der.

syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, alle har d sånn en gang iblandt. men hvis det er sånn over lang tid, kan d jo være lurt å prøve å ta seg selv i nakkeskinnet litt, bare for å sjekke om d virkeli er at du er så sliten, eller om du har havnet i en ond sirkel... d gjør jeg en gang iblandt. bestemmer meg for å sjerpe meg en ettermiddag, og noen ganger ser jeg at jeg egentlig ikke var så sliten som jeg trudde, har bare rett å slett blitt litt "giddalaus". men det er nok forskjellig for alle, ikke sikkert det er tilfelle for deg :)

Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg jobber også med barn og blir kjempesliten etter en dag på jobben. Jeg sliter i tillegg med bekkenløsning og må gå rett å legge meg og sove en time etter at jeg kommer hjem fra jobb. Deretter skal jeg lage middag og gjøre ting i huset, og etter dette slår som regel bekkenet meg helt ut og jeg må ligge på sofaen pga får så sterke smerter av å sitte. Heldigvis er datteren min så stor (9 år), så hun klarer seg godt på egenhånd, men jeg må jo kjøre henne hit og dit, på trening bl.a, og stille opp på masse fritidsarrangementer...Phu, er ikke greit å være gravid :-)

Skrevet

Takker for svar:)

Fint å høre om ulike erfaringer fra dere...

Får i gang tanker om å gjøre noen ting annerledes...

Skrevet

Jeg har en sønn på 16 mnd som akkurat har begynt i barnehage, og det var alfa omega for meg. Jeg var så sliten (og litt lei...) av å gå hjemme, så nå gleder jeg meg til å hente han. Jeg passer på at de timene vi har sammen på ettermiddagen er fylt med masse omsorg, kos og leking og han legger seg fornøyd og sliten hver kveld. Jeg skriver hovedoppgave hjemme, så jeg kan hente han tidligere. Kl tre hver dag henter jeg han og da har vi fire timer sammen før det er natta. Det har endret stemingen hjemme hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...