Gå til innhold

Min lange fødehistorie - til tross for en rask fødsel :o)


Helgamor

Anbefalte innlegg

Jeg fortalte i et tidligere innlegg at vannet gikk på tirsdag. Jeg slapp igangsetting da riene ble mer intensive utover tosdagkveld. Snakket med føden kl 22, da var det 5 min mellom riene og de varte i litt over ett minutt. Det var ikke verre enn at jeg kunne slappe av litt hjemme så jeg skulle kontakte de igjen om en time. Holdt ikke ut fullt så lenge da, så vi reiste kvart på elleve. Fikk ctg-måling, og alt så bra ut. Var deilig å kunne reise seg å gå litt etterpå. Ønsket akkupunktur i første omgang, så kunne vi diskutere epidural etter hvert. Kom inn på fødestuen kl 23:45, og fikk akkupunktur en halvtime senere som jeg måtte legge med en halvtime. Var ikke noe behagelig å måtte ligger der i ro. Riene ble hyppigere og mer intense. Åpningen ble målt, og jeg tippet rundt 3 cm, men den var på hele 7-8 cm. Litt sent for epidural da. Etter en time til var det full åpning, og det var veldig god plass i bekkenet, så jeg kunne la hodet jobbe seg nedover selv, om jeg ikke følte veldig trang til å presse, noe jeg etterhvert gjorde. Pressriene begynte halv fire, og kl 04:31 var en nydelig liten pike på 49 cm, 3190 gr. og 33 i hodeomkrets ute. Det var en fantastisk opplevelse. Livmoren min ville ikke trekke seg sammen, så jeg mista to liter blod, ble litt hektisk jobing med massering av magen mens jeg lå å koste med babyen. Det gjorde litt vondt da. Måtte en tur på operasjonsstua og i narkose, så jeg fikk ikke treffe pappaen og snuppa mi før kl halv ti. Var noe svimmel og omtåket på fredagen, men likevel verdens lykkeligste :o)

 

Ønsker dere alle andre lykke til med rugingen (og så beklager jeg ovenfor de som har termin før 13.sept at jeg har sneket i køen) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!

eg har termin 13. sept så dette slipper du ikke billig unna med he he :-) bare tulla litt selvfølgelig :-) håper det snart er min tur! lille gutten får lov å komme snart ut for mamma er lei og sliten. kose dere masse med jenta deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Kjempefint at du delte den historien med oss...er liksom alt jeg tenker på for tiden, så alle erfaringer noteres :0) Gleder meg til å se lille jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse!!!!!

Din lille snik :D Jeg har termin 13.sept!! å vill gjerne ha ungen ut nå!!

Men men, det blir vel min tur snart også regner jeg med :)

Lykke til videre, å kos deg masse med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! Heldig du... Har tenkt på deg og lurt på hvordan det stod til... Så bra at alt gikk bra med deg og den lille! Nyt det fremover:) Og kos deg med lillejenta di:) Gleder meg til å se henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle gratulasjonene! Vi treffes nok ikke på Ahus nei, men vi får ta et babtreff senere. Men du kan virkelig se frem til å føde der. Hadde en helt fantastisk jordmor, og oppfølgingen etterpå var helt upåklagelig. Men det var likevel godt å komme hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...