Gå til innhold

Oppdatering fra akupunktur timen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kom der i dag var det 1,5 år siden jeg var der sist. Da jeg kom inn dørene smilte hun fra øre til øre og sa " å der er du solstrålen min", å jeg synst det var så kjekkt å se henne igjen. Vi pretet og hun spurte hvordan ting var nå: jeg kunne fortelle henne om den velskapte jenten som var 8 mnd som hun hadde hjelpt med å få. Jeg fortalte om risikosvangerskapet og den tøffe tiden i begynnelsen, hun ble helt rørt.

Så begynnte vi på behandlingen. Hun fikk sse tempe skjemaene mine og blodprøvesvarene mine, hun var helt enig med meg at hormonene mine (IGJEN) var helt på bær tur, det samme var syklusene. Så nå skal hun prøve å hjelpe meg med det igjen. Skal tilbake på torsdag.

Jeg kan ikke få sakt hvor kjekkt det var å se henne igjen. Da vi slet med å bli gravid så var det kun hun som forstod meg og trøstet meg. hadde det ikke vert for henne hadde jeg gravd meg ned. UFF, dette ble sentimentalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Jeg har heller ikke hatt helt orden på syklusene, og har tatt akkupunktur nå 4 ganger. Noen dager før eggløsningen burde være fant jeg ut at jeg ville prøve det etter å ha lest ett innlegg om ei det klaffet for her ine.., Og tror du ikke at den kom på dagen a gitt!!!! Min første positive el-test!! Kan tro jeg ble glad!!!!!

Jeg har troen på akkupunktur, for jeg har tatt el.-tester i et par mnd nå, uten pos. resultat. Og plutselig etter kun en gang med nåler hjalp det.

Krysser fingrene på at det er noe som skjer i kroppen, og at akkupunktørene våre klarer å hjelpe oss.

Lykke til....

Skrevet

Ååå.. :) Nå gler jeg meg til jeg skal av gårde på torsdag! :) Bestilte meg time i forrige uke. Håper hun er like fantastisk som hun som hjalp deg da! :)

Jeg bør vel ta kontakt med sykehuset og få resultatene av den første blodprøven jeg tok da..? Hadde du klumper i menstrasjonen, forresten? (Her spares det ikke på detaljene!) :)

Skrevet

Jeg har vist dette inllegget før, men jeg gjør det igjen.

Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg.

"Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid:

- jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager)

-Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19)

- fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager)

- slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen)

- Fikk lavere FSH.

-lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11)

- osv....

Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi".

Nå prøver vi på nr.2 Skal til hun igjen i morgen, gleder mge. de kan også hjelpe mot SA

Skrevet

Blodprøvesvar, undersøkelser og tempe skjema er veldig verdifullt for de å se på ja, ville tatt det med. Ja, jeg har klumper i begynnelsen av menstruasjonen:D

Skrevet

Oki.. Jeg temper ikke da.. Kanskje jeg skal begynne med det? Har dere kjøpt sånn måler som brukes i øret eller? Virker stressfullt å ta tempen hver morgen! :)

Kan legge inn infoen jeg fikk av min akupunktør:

"Ved behandling av infert. med akupunktur så søker jeg alltid å finne ut om det er ubalanser hos kvinnen, spesielt da i det hormonelle system, som kan bedres på. Informasjon om menssyklus, pms, smerter, blødningens lengde, konsistens, farge, klumper, eggløsning osv. samt kvinnens morgentemperatur kan ofte vise tegn til ubalanser som man i vårt vestlige diagnostiske system ikke ville stille noen diagnose på eller ikke behandle. vi søker alltid med akupunktur å optimalisere syklus så godt som mulig og styrke de forskjellige fasene av denne. F.eks blir det i kinesisk medisin sett på som nedsatt sirkulasjon i livmor om det ved mens kommer blodklumper som er større enn lillefingerneglen din og jeg ville da styrke og stimulere til bedre sirkulasjon. Et temperaturskjema med for kort eller for lav temp.forhøying etter eggløsning tyder på at jeg skal styrke progesteronproduksjonen din osv."

Har virkelig troa på dette her jeg.. :) Gleder meg til å begynne! :)

Skrevet

Ja, det er virkelig bra. jeg ville startet å tempe hadde jeg vert deg. det er ikke stressende. meld deg på www.fertilityfriend.com legg tempene dine der, da er det lettere å forså deg på det. les mer om temping på pernille.info

Skrevet

heisann

jeg har også vært på akupunktur i dag..

hun sier det er så arti å sette nåler på meg fordi jeg responderer så lett...så jeg er 95% sikker på at jeg blir gravid denne mnd...

har virkelig troen på dette jeg altså...

:)

Skrevet

Så bra:D Om du ikke blir det denne mnd så høres det ut som om det ikke er så lenge til:D

Skrevet

hei tryne og stratosen og dere andre akupunktur-håperne :) jeg håper også! dette er første hele syklusen jeg forsøker det, skal igjen på torsdag og da er jeg på dag 21. har litt tynne slimhinner (gyn så det på innvendig ul i forrige uke), så disse skulle hun bygge opp forrige gang. Nå er det bare å vente og se. har prøvd en stund jeg da, som flere av dere, og merker jeg blir skjørere nå disse dagene, synes det er så pyton å gå og vente. forrige gang spottet jeg i 6 dager før tanta kom skikkelig, det var forferdelig, håpte hele tida på at det skulle gi seg og at jeg var gravid.

nå er jeg sår på brystvortene, og håpet stiger igjen... prøver å tenke at skuffelsen går jo over igjen etter at mensen har kommet, vi overlever dette, gjør vi ikke???

hufff litt håpløst innlegg fra min side - jeg som skal stole på at akupunkturen gjør susen nå :) Krysse fingrene voldsomt for oss alle!!!

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at akupunktur hjelper for deg også:D Jeg er rimelig sikker på at allerde neste syklus nå så er mye på plass, det funket ganske fort sist gang.

Håpe stiger alltid ja, men man overlever. Er ikke så lett å skru ned forventningene

Skrevet

noen som har tips til en flink akupunktør i oslo ?

Skrevet

Anbefaler Skøyen Naturmedisinske. Jeg har akkurat startet med akupunktur selv - vært der to ganger den siste uken. Har ingen garanti for at dette er et bedre sted å gå enn andre, men jeg har troen og synes de er veldig hyggelige der. Jeg har gått til de i en annen anleding for noen år siden og de var til god hjelp da.

Krysser fingrene i håp om at den sitter i boksen nå, så slipper jeg kikhullsoperasjon i oktober.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...