L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Når jeg var på nav nå sist for å ordne med sykepengene sa de at jeg burde søke om foreldre penger siden jeg hadde rett på sykepenger. Jeg har gått engangsstønaden allerede, og trodde en måtte velge ENTEN ES eller foreldrepenger... (?) Jeg havner jo under lånekassen sine regler, men det mente hun ikke hadde noe å si. Noen som vet? Om jeg har rett på både es, foreldrepenger og penger fra lånekassen????
mto2 Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 engangstønad er jo for dei som ikkje har rett på foreldrepengar eller som vil få så lite utbetalt at es blir større. Men viss du har rett på fp, blir es trekt frå det du får utbetalt. Har du jobba i 6 av siste 10 mnd har du rett på fp.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 okay... så det vil si at jeg må betale tilbake es før jeg kan få foreldre penger?
mto2 Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 ja, på ein måte. Du får truleg bare ikkje utbetalt fp nokre mnd slik at es på ein måte er forskot på fp.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 ok:=) takk for info;))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå