LRMG Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Hei, Nå er det 8 dager siden fødselen til lillegutt. Hadde en veldig fin fødsel, men ca 1 t med pressveer, og ble sydd litt og han satt visst litt fast i halebene mitt også. Det sluttet heldigvis å svi i stingene ved dobesøk i går, men det er fortsatt ømt både her og der. Det gjør vondt rett over symfysen når jeg går/løfter for mye, det sprenger og blir ganske så ømt i hele underlivet når jeg går mer enn 15 min eller sitter lenge, og halebene klager også litt. Følte meg mye sprekere 12 dager på overtid enn nå etter fødselen. Hvor lenge varte dette for dere andre?
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Tror jeg hadde ganske mye ubehag i 4 uker sånn ca. Sydde en god del sting innvendig, kun 4 utvendig, men det var nok til at det var ganske vondt å vaske meg nedentil. Følte også innimellom at underlivet mitt holdt på å dette ut...kan fortsatt få den følelsen dersom jeg sitter på huk. Er nå 7 uker siden fødselen.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 4 dager siden fødselen,og kjenner ingenting.. sist tok det vel rundt 2-3 uker..
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 3,5 uker siden fødselen. Har fortsatt vondt i halebeinet. Ellers ok.
Heira☆ Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Den verste sviinga gav seg vel etter en ukes tid. Men jeg kan huske jeg hadde vondt leeenge etterpå. Særlig om jeg satt for lenge. Akkurat som jeg hadde krampe oppi der lissom. Tok sikkert ett par mnd tror jeg... +-
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Husker godt spreng følelsen nedentil, den varte vel rundt 3uker..(hadde pressrier i 80min.under fødselen) men det verste var vel etter syingen.. følte det var såå stramt nedentil, og det var det også ifølge jordmor. Den stramme følelsen forsvant vel etter 3mnd.(i forbindelse med sex) Slitt endel med treg mage, så toalett besøkene var ikke hyggelige..!! i tillegg til at jeg ble sydd(uten bedøvelse!) fikk jeg en vond rift.. Nå 5,5mnd etter fødselen har ikke riften grodd helt enda, så må unngå treg mage og unødig pressing ved toalett besøkene for alt i verden.. Jepp, signerer anonym denne gang.. ble littegrann flaut..
LRMG Skrevet 27. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2007 Fyttigrisen, vi har blitt lurt! Alle sier at så snart babyen kommer ut, forsvinner alle smertene. For å være helt ærlig, husker jeg fødselen som det minst smertefulle så langt. Syntes det var skikkelig kjipt å bli sydd (bedøvelsen virket kanskje ikke helt). Det å reise seg opp og sette seg i dagene etter. For ikke å snakke om brystspreng fra helvete og så såre brystvorter at jeg nesten brakk meg når jeg ammet... Å tisse med et underliv fullt av sting! Nei - fødselen var jo blåbær i forhold til denne serien med ubehag... Æsj, håper det går over snart. Føler meg i fin form og har energi, men den får jo ikke utløp når jeg får vondt av å gå mer enn 15 min. Bikkja holder på å gå på veggen... Særlig den sprengende krampefølelsen er ganske kjip - tror pressriene har skylda. Noen som vet om knipeøvelser hjelper?
skilpaddemamma Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 husk at kroppen din har vært gjennom en hard arbeidsøkt, vi norske kvinner er altfor dårlig til å slappe av etter fødselen. prøv å få deg en hvil iløpet av dagen. jeg var groggy i et par -tre uker etter fødselene mine, ikke direkte dårlig,men ikke helt på topp heller. vondheten over symfysen kan være at du har presset på deg litt bekkenproblemer. tenk litt på det når du løfter, og du trenger jo ikke å legge ut på langtur med vogna ennå hvis det er smertefylt å gå.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 du MÅ IKKE løfte!! helst bare babyen dei første ukene, viss du løfter for tungt, kan du begynne å blø mye!! er 1 mnd siden fødsel, og eg kjenner neste ikke noe frå fødsel.. ganske deili
Kosel Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 skjønner nå at jeg har vært skikkelig heldig... Ble klipt opp og sydd igjen, så hadde forventet masse ubehagligheter med dette. MEN opplevde ingen sviing når jeg var på toalettet eller dusjet. Ikke har det vært vondt å gå eller sitte. Klart jeg merket jo at det hadde gått hardt for seg der nede, var LITT ømt, men overhodet ikke vondt. Var ikke sånn jeg gikk å la merke til og gikk å tenkte over..
LRMG Skrevet 27. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2007 Er veldig påpasselig med å ikke løfte tungt - kjente det godt over symfysen/nedre magemuskler da jeg drasset rundt med støvsugern i trappene. Men har vært veldig aktiv hele svangerskapet - to dager før jeg fødte var jeg på flere timers tur i skogen med bikkja, uten problem. Så det føles litt nedtur å ikke kunne gå mer enn 15 min nå som jeg er blitt 10 kg lettere og blitt kvitt Mummi-troll fasongen... Får vel bare smøre meg med tålmodighet... Godt å høre at det er normalt å føle seg litt sprengt der ned i allefall - visste ikke at det var vanlig, så jeg ble litt bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå