Milla-baby Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg har vært sykemeldt siden mai, og hele tiden fått for lite utbet. fordi lønningskontoret oppga alt for lav brutto intekt. Nav mottok de riktige papirene for 1 mnd siden ca. men har fremdeles ikke rettet opp i det! Leverte søknad om permisjon for 2-3 mnd. siden, gikk ut i permisjon 11 august.Og de har fremdeles ikke invilget permisjonen min!! Så nå får jeg ikke en krone!!! har fått 3000 kr.utbetalt denne mnd! Har mast og mast på dem, både over tlf og på kontoret hos dem.Alle papirene er i orden, de har bare ikke kapasitet til å gjøre noe med dem sier de!?! Vet ikke hva jeg skal gjøre nå! Kan de virkelig bare drøye dette i det uendelige??? Jeg skal liksom bare klare meg uten penger??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Du får nok utbetalt det som du skal ha og etterbetalt det som du savnet, jeg har lært at nav og skatteetaten finner alltid ut det riktige.. Har lest i dag her på BIM at selv om man leverer søknaden til nav flere mnd før, så blir det ikke behandlet før 4 uker før du begynner med permisjon.Det var da en nav ansatt som skrev det. Leste en gang på nav.no at de etterbetaler foreldrepenger inntil 3 mnd etter fødselen, altså hvis du hadde vært sent ute og søkte etter fødsel, så hadde du fått penger får 3 mnd da. Jeg ville nok vente i noen uker og så dratt til nav igjen, og om du ikke får penger inntil da, eller noen rimmelig forklaring, ville jeg krevd å snakke med ledelsen. Det er riktig at de ikke kan drøye det så lenge, men jeg tror at du får de pengene snart. Krysser fingrene og lykke til
Milla-baby Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 Ja, vet jeg får etterbetalt....men når!? Og hva mener de jeg skal leve av i mellomtiden liksom...!? Har fått alt for lite helt siden mai...og nå får jeg jo ingenting! Ingen andre som har problemer med syke/permisjons penger og nav? Eller vet hva jeg event.kan gjøre for at de skal få gjort noe?
kisso Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Jeg har hatt kjempeproblemer når det gjelder både sykepenger og foreldrepenger, men har stått på mitt og sagt at jeg har både lån og lignende som skal betales. De kan faktisk ordne opp i ting på dagen hvis nødvendig, det gjorde de med meg. Men ikke før jeg felte tårer med mine hormoner da og var rasende.... Ikke ring men oppsøk de så du får snakke med din saksbehandler på ditt trygdekontor. Man kan ikke gå uten penger, folk har regninger å betale, ikke alltid de forstår det.
Mazza** Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Jeg fikk brev fra Nav idag om at permen min var innvilget!! Og jeg gikk ut i perm den 20.....
*rbte* Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Har også hatt store prob. med både nav og lønnskontoret mitt. Lønnskontoret måtte få 3 purringer ang. inntektsopplysninger, og sykepenger fikk jeg ikke før etter 2 1/2 mnd... Dette er skikkelig frustrerende!!! Håper det ikke skal drøye slik, å bli like mye rot nå når perm. pengene skal utbetales etterhvert! Synes det er utrolig kjipt at man må bruke så mye energi på at de som skal fikse slike ting ikke gjør det!!!!! Tydelig at vi er flere i samme situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå