mamma til s@lma Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Er i uke 35 nå og holder på å lage klar sykehusbag. Har sett litt på amme bh i dag, men er litt usikker når er det best å kjøpe den. Kan ikke si at mine bryster forandret seg så veldig mye inntil nå, er nok blitt litt større, men lurer på om det er slik at det blir nesten som ekstrem forvandling rund fødselen og når amming skal settes i gang ? Når er det best å prøve og kjøpe amme bh, slik at den passer best , man risikerer ikke å kjøpe for liten størrelse, og samtidig rekker det før fødselen ? Det blir jo utrolig tungvint og ubehagelig med den vanlige bh , og jeg mener å ha lest noen sted at man trenger amme bh fra dag 1. Har noen erfaringer eller tips å dele med ?
Yarn Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Var selv på ammeBH-jakt i dag. Har lest at man bør kjøpe en størrelse større enn det man er nå (er også i uke 35). Meeeen.. Vanligvis er jeg en vanlig B-cup, og brystene har vokst jevnt og trutt. Så når jeg prøvde ammeBH i D-cup, passet de nå! Fant 1 som var litt romslig av seg, og den kjøpte jeg. Kan jeg virkelig gå opp en størrelse til? De hadde iallfall ikke større der jeg var i dag..
Sistah*G07*J09* Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jeg kjøpte en da jeg var i uke 33ca. det var fordi jeg hadde fått så mye råmelk, at jeg måtte begynne å bruke bh på natten med ammeinnlegg i. Derfor kjøpte jeg en behagelig ammebh uten spiler, fordi alle mine vanlige bh'er har spiler noe som jeg synes er ekkelt å ligge med. Jeg bruker vanligvis 80D i bh, men amme-bh'en kjøpte jeg i 85E. den er romslig og veldig god å ha på. Ikke for stram verken rundt eller i cup'en Har litt tykke, store ull innlegg i på natten, og det er fortsatt grei plass i bh'en, da den er veldig tøyelig. Tror den heter soft fra triumph, kjøpte den ihvertfall på cubus. Veldig fornøyd, så kjøpte likså godt en ny en i dag (er i uke38 nå). Men det er veldig forskjell fra bh til bh, og fra person til person. Da jeg skulle kjøpe en ny ammebh i dag, så jeg på noen andre enn den jeg hadde fra før. Skulle prøve en fra lindex, og tok størrelse 85F, tenkte at den skulle da være mer en stor nok. Men neida, den passet ikke nå engang!!!!!! så er nok veldig forskjell fra modell til modell ja.....men den i fra triumph syns ihvertfall jeg er topp Vet at den kommer ikke til å bli for liten når melken kommer, da den er veldig tøyelig.
Yarn Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Ja, sikkert lurere å kjøpe en litt tøyelig. Da skal jeg på Cubus i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå