Engelen*My Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Hadde siste mens 10 mars og brukte eggeløsningstest for å bli gravid. Hadde positiv graviditetstest den 2 april (3+2). Den var svak, men det var to streker der! Var på ord. UL den 18. juli og ble satt til å være 17+3, selv om jeg egentlig da var 18+4. Synes det var litt rart og tok det opp med hun som målte, men hun virket ganske så sikker. (Graviditetstesten kan vel ikke vise at man er gravid nesten før man ble befruktet heller?) I dag var jeg hos legen min og nevnte dette. Han mente man måtte stole på UL fordi det var den som var mest riktig. I dag satte han meg derfor til 22+5. Synes ikke noe stemmer jeg. Burde vel bli satt til 23+1 i alle fall? Dumme meg regner meg som 24+2 i dag, blir tull både i hodet mitt og i boka til Sanvik:) Deretter målte han symfyse-fundus til å være 24 cm. Jeg havnet da ovenfor det grønne skraverte feltet. Hva skal jeg tro? Har mistet to ganger tidligere (tidlig i svangerskapet) så det jeg er redd for er ikke at terminen ikke skal stemme, men at jeg skal gå for lenge over slik at det kan skje noe med barnet. Må nok ta opp dette med jordmor på kontroll om en måned! Har regnet meg fram til termin den 15 des selv, legen fant 17 des og UL viste 25 des..... Skal gå ut i permisjon den 3 des og synes det blir litt tett min egen termin:) Ble langt dette! Noen som vil kommentere?
Anette med nr 3 i magen Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 du opdaget jo at du var gravid ganske tilig da , fleste parten merker jo ikke dette før man er mellom uke 4 og 5 men du bør jo stole på rutine ul da siden det er den som stemmer best , men er sikker på at alt er som det bør være , lykke til i hvertfall , det er ikke altid lett og forstå seg på alt
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jeg har akkurat det samma problemet som deg =) Har termin fra den 4. januar (etter mensen) til den 16. januar (etter ul), men jordmor sa det at vi skulle ta ul-terminen med en klype salt faktisk, fordi de hadde opplevd det at flere damer hadde rett ang når de ble befruktet selv, osv. Men da er jeg redd for å gå overtid da. For de regner jo ikke ut overtida før jeg er 2 uker over den 16. januar. Da må jeg jo få DEN giga-ungen da, hvis jeg har rett ang min termin den 4. januar... Hvis jeg har termin den 16. så var graviditetstesten min positiv noen dager etter el, og det går jo ikke...
Athina' Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Du kan ikke stole på SF målet. Jeg vet at min termin er rett, men jeg var 2 ruter over det grønne feltet, så det vil si langt over normelen men som sat jeg vet at min termin stemmer :-)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Sf målet kan variere på hvordan babyen ligger.. men man går jo på overtid far termin da gjør man ikke det..man går jo ikke lenger en 42 uker, dvs 14 dager etter termin skal bebisen være ute.. sånn teoretisk?? eller har jeg misforstått dette her???
Engelen*My Skrevet 27. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2007 Tusen takk for alle svar:) Dette er jo egentlig ikke noe problem. Vi får da håpe at jeg føder sånn ca rundt en av terminene mine slik at jeg slipper å tenke på om jeg burde blitt satt i gang eller ikke. Kan jo bare snakke med jordmor og føden..... Synes bare det er litt rart at jeg blir flyttet sånn på da jeg "vet" når vi "lagde" Lille My:) suss@: Jeg er bare bekymret for at min egen termin den 15 des stemmer. Blir ikke på "overtid" før over tre uker etter denne datoen! Mange unger kan bli store og få litt problemer når de blir for lenge i livmoren. Ja til en normal fødsel til "rett" tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå