Gå til innhold

Kribling i bena.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i svangerskapsuke 36 så det begnner heldigvis å nærme seg nå. Men de siste ukene har jeg hatt store problemer med å få sove om kvelden, fordi jeg har hatt så kribling i bena. Legen kalte det for "restless legs". Har prøvd både massage og varmt bad rett før jeg skal legge meg, men dette hjelper bare en liten stund. Så hvis jeg ikke sovner fort nok, så kommer det likevel. Da kan jeg ofte bli liggende til jeg er så trøtt og utmattet at jeg sovner uansett.

Jordmora anbefalte b-vitaminer og magnesium, så det har jeg tatt den siste uka, men føler ikke at det har hatt noen virkning.

De første ukene fikk jeg det bare når jeg skulle legge meg for kvelden, men nå i det siste har det også dukket opp på andre tidspunkt på dagen. F.eks når jeg sitter på i bil, eller bare sitter rolig i sofaen.

Noen som har opplevd det samme og/eller har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å kjenne de begynner å klø bare eg les innlegget ditt!! Veit korleise du har det. har mange gonger fungert for meg å ta magnesium tbl ikkje om morgonen men i det eg skal til å legge mg pluss ete banan. prøv før du legg deg..

Skrevet

Uff, ja sirkulasjonen blir dårligere etterhvert. Massasje, som du har prøvd er bra. Du kan prøv å tøye på de musklene som vanligvis kribler, om nå det er leggene eller låra, før du legger deg. Et tips er å stå opp når det blir for ille - gå rundt og gyng opp og ned på tærne, det gir god blodsirkulasjon i leggene.

Skrevet

Åhhh, kjenner meg SÅ igjen. Jeg er også i uke 36, og bena kribler SÅ innmari, spesielt om kvelden.

Jeg har prøvd Magnesium i noen uker, og synes ikke det hjalp i det hele tatt!

Har desverre ingen gode råd til deg, men sender deg masse sympati!

Skrevet

Samme her. Kribler masse i beina, spesielt når jeg er trøtt. Vet ikke om noe som hjelper,- annet enn å legge meg FØR jeg blir veldig trøtt...

Skrevet

Prøv støttestrømper.Har hørt at det skal være effektivt.

Skrevet

Prøv støttestrømper.Har hørt at det skal være effektivt.

Skrevet

Jeg bruker støttestrømper, men de hjelper ikke mot kriblinga til meg iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...