Gå til innhold

I dag fikk jeg dato......8 oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

da blir jeg mamma til en liten (eller stor?) gutt med keisersnitt..

6 uker igjen.....hurra!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du keisersnitt fordi det skal være mindre vondt???

Er du stolt av det liksom?

Her kom mini naturens gang. Noen har visst større smerteterskel enn andre!

Det tar mange uker å komme seg igjen etter keisersnitt.

Ytterst få som sier det er easy match i etterkant.

Skrevet

Er det noe vits å svare slik da sara 27? Du vet vel ikke årsaken,gjør du vel??? Nok om det....

Gratulerer så masse!! Det blir nok spennende ja:) Min bror har bursdag den dagen også.. Så det er en fin dag:) Masse lykke til,blir sikkert kjempekoselig:):) Får håpe tiden går fort:)

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Sara du vet jo ikke hva grunnen er til at ho får innvilga da!

Men e må si at e heller ville ha vært gjennom 2fødsler enn 1 ks. Blei katastrofeks på snuppa mi her-og e syns det var en helt forferdelig belastning. Ha det såret,kjempevondt pluss 1 guttunge på 2år å ta seg av. Men må man så må man:)

Skrevet

Det blir spennende ja;) jeg tok også ks, planlagt, og da er det jo ingen fare. Lykke til de siste 6 ukene;)

Skrevet

vel synes du skal spare slik til du vet årsaken til hvorfor hun tar ks.

Selv har jeg fått totalt fødselsangst etter forrige gang. Har veldig lyst å gi mitt barn søsken, hvertfall 1. Men tror jeg også da kommer til å gå for ks. Det handler ikke om smertene i fødselen, men alt det helvete jeg måtte gjennom etterpå. Fikk total ruptur, og hematom inne et eller annet sted i kroppen, som etter 2 uker tømte seg helt, hjemme på badet, så ut som vi hadde slaktet en gris. Dagene etter fødselen raste blodprosenten ned i 5 %, som endte med en stor blodoverførelse. Store hevelser i kroppen pga hematomet.

Alle har vi våre årsaker. Uten at vi må hele tiden bli møtt med liten forståelse fra omverden.

Skrevet

Masse lykke til!! :) Jeg hadde også planlagt ks og det var en ufattelig fin opplevelse, sett bort ifra smertene noen uker etterpå. Veldig godt å ha en dato å forholde seg til, og smertene er absolutt levelig og like fort glemt! :)

Sara27 (?) ta deg sammen, det var et smakløst innlegg...

Skrevet

Så kjekt da.Det er jo ikke så veldig lenge igjen det da.

Håper at ks går greit og at du kommer deg raskt.

Hva slags årsak du har for å ta ks,har ikke noe å bety,det viktiste er at du og babyen har det godt.

Lykke til.

Skrevet

Direkte smakløst av Sara 27.

Jeg tok ks i januar og hadde ingen vansker i ettertid. Folk som Sara 27 burfde skamme seg. Rett og slett smakløst. Her forteller HI om en postiv ting for henne...og får et slikt svar.

Lykke til, HI....kos deg. Som sagt: Ikke noe å grue seg for. Kun uvitende folk som Sara 27 som ikke vet hva hun snakker om, som kan komme med slike innlegg.

Skrevet

Tok selv ks i oktober i fjor, ble hastesnitt etter halvannet døgn i fødsel. Var da i fin fin form etterpå og har ikke hatt noen komplikasjoner i ettertid!

Var oppe og dusjet bare noen timer etterpå og hadde ingen problemer :))

Masse lykke til med nurket ditt, det er bare å glede seg :D

Skrevet

Gratulerer så mye. det er spesielt å få vite datoen. Jeg tok selv planlagt keisersnitt 22 juli i år.. pga jeg måtte.. Og pga folk som sar 27 her inne gruet jeg meg kjempemasse til KS ville helst føde på vanlig måte,men det gikk ikke pga foranliggende morkake(var ingen ei for prinsessa mi å komme ut) jeg hadde en blodvene foran(som da vil si at jeg kunne blø ihjel) Så det var rett og slett farlig for meg på vanlig vis, så tenk på det sara 27,men nå er det 5 uker siden. Og det var ikke så gale som folk skal ha det til. dagen etter var jeg oppe å gikk og dusjet.. etter 3 uker kjente jeg ingenting. Men tror jeg ha vært veldig heldig og.. du får ha masse lykke til. Nå griner prinsessa mi etter mat....

Skrevet

Sara 27, ser du har fått mye pes allerede, men det er ikke alle som tar KS pga smerter. Noen jeg kjenner mistet babyen sin etter noen dager pga. vanlig fødsel, og siden det er sjans for at det skjer igjen får de planlagt ks neste gang. Ville heller tatt 100 ks enn å mistet babyen min!!!

Ikke uttal deg før du vet...

Skrevet

Gratulerer :-)

Masse lykke til, og håper alt går bra...

Skrevet

Å så gøy, da kan du starte nedtellingen :) Godt å vite datoen da! :) Jeg hadde ks for 3 mnd siden, og det gikk kjempebra, hadde nesten ikke vondt etterpå - syns absolutt ikke det er noe å grue for!

Og Sara - ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om! Jeg har for smalt bekken til å føde naturlig - han hadde ikke kommet ut! Har ingenting med å være redd for smerte å gjøre! Og det har det sikkert ikke for HI heller, og om det har det, så er da virkelig ikke det din sak?

Skrevet

Gratulerer, så gøy! Du kan glede deg, det er fantastisk å bli mamma! Nyt de siste 6 ukene så godt du kan ! Og lykke til da! (nesten litt misunnelig...)

Skrevet

Hallo! Hvis hun valgte å ta ks fordi hun ikke turte å føde..hadde det da vært galt i dine øyner, sara? Det er faktisk folk som har alvorlig fødselsangst!!!!

Nok om den saken, gratulerer! De siste 6 ukene kommer til å gå rasende fort!!!:)

Skrevet

Signerer mamma tiL en Liten og en stor =)

Skrevet

Takk for mange hyggelige svar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...