Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Uff, nå har jeg spist roastbiff baguett tre ganger i min graviditet. Har alltid visst at det ikke er ''lov''. Men klarer ikke å stoppe meg selv når jeg får FOR mye lyst på noe. Har jeg vært en slem mamma nå? Uff....har så dårlig samvittighet... :-(
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg spiste roastbiffbaguett på skolen før jeg fant det ut Og min er helt frisk ^^
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Ja men jeg har VISST det! :-( Og jeg har spist TRE stykker! Uff...
Beibi2014:) Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Hei:) Jeg er også en synder. Knakk sammen og tilsto til min lege. Han sa at man bør prøve og unngå rått kjøtt. Men han sa også at i Norge har vi så strenge regler på hvordan behandle mat. At det er skjelden det skjer noe. Jeg hadde et rart stort behov for rødt kjøtt. fikk igjen blodprøve resultatene som vise at jeg trenger jern:) Så nå har jeg byttet ut kjøttet med jern tabeletter. Og da forsvant den beskymringen:)
♥Tullerusk♥ Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Vet du... Tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye...Var veldig glad i spekeskinke og roastbeef under forrige svangerskap...namnam...Fikk litt lyst på det nå jeg... Vel uansett, er du veldig bekymret kan du jo ringe legen din da...Som sagt over her, så har vi veldig strenge regler på hvordan maten skal beredes og lagres... Og NEI, du er IKKE en slem mamma, bare en sulten en...=oD.... (ikke et skrike "nei og ikke", men skulle hatt en understrek...=oD )... klem
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Godt å vite at det er flere syndere omkring meg! :-P Nå følte jeg meg plutselig litt bedre!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Haha! Godt å ha folk som dere rundt meg! :-) Ja jeg er jammen meg sulten. Skal ta meg en sjokolade nå! :-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Igjen er det folk her inne som gir andre lov til å gjøre ting som ikke er anbefalt. Jeg skal ikke si om du er slem mamma eller ikke, men du utsetter forsteret for en risiko. Er det vedrt det, hvis han blir syk? Latterlig!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Når jeg er her inne synes jeg det er så fint og kunne lufte mine ting, og høre på andres erfainger. Selv er jeg veldig selvstendig i mine tanker, spiser derfor ikke kjøtt fordi jeg hører andre gjør det.. Men synes det er deilig at ingen av oss er perfekte. Det er evt meg selv som gir meg lov det er det ingen andre som kan. Vil jeg ha ekspert råd spør jeg lege eller andre. Jeg har også tiltro til at de andre her inne kan tenke selv,
Krolla og Theodor Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Tror ikke man noen gang får ETT svar på noe - jeg tror, akkurat som din lege, at det er liten fare pga hygiene etc på norsk mat. Selv har jeg nydt sushi - noe som er "tillatt" i norge, leste så i et svensk gravid-blad at det var fy-fy.. Ikke vet jeg hva som stemmer, men gudene skal vite at den sushien var god. Syns ikke du skal bekymre deg over det her - og til nest siste anonym (din helvetes bedreviter) så skjønner jeg ikke vitsen med å svare sånn som du gjør (må da være ubehagelig å gå rundt å være så MUGGEN): Jenta skjønner vel for FAEN at hun ikke får noen medisinsk uttalelse på BIM - hun har jo snakket med legen.
Teltpluggen Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Jeg har spist fårepløse... FLERE ganger.. Og sikkert MANGE andre ting som ikke er "lov".. Sparker og hopper inni der enda;)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Hun spurte. Hun fikk svar. Dumme spørsmål. Dumme svar. En lege kan ikke gjør noe med mat som alledere har spist, eller hva? Hva skal han si? Når ting er anbefalt å holde seg unna, så bør en kanskje gjøre det? Hvis en velger å spise det alikevel, så behøver en ikke på liv og død få andre til å gjøre samme feilen? Fosteret kan ta skade av det. De anbefaler da ikke å holde seg unna mat bare på tull! Babyen i magen kan da overleve, men det kan være noe galt med den når den kommer ut... enkelte ganger forstår jeg virkelig ikke hva folk tenker på.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Her om dagen spiste jeg roastbiff, spekeskinke og røyka laks samtidig, har ikke skjedd noen skade her
Bdancer Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Roastbiff er ikke farlig i seg selv... Men er gjerne for lite gjennomstekt. Hvis den er stekt godt nok og ikke er lyserød kan du spise det:) Ps. det er ikke så lett å få i seg smitte - og du kan like gjerne få det i deg ved å ta i et dørhåndtak som i noe du spiser...
*~2barnsmamma~* Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Spist masse røyka laks jeg også, og knøttet vårt er i superform!=D Har spist roastbiff også! *nammenam*
*~2barnsmamma~* Skrevet 27. august 2007 #18 Skrevet 27. august 2007 Siktet til anonym'en over den andre anonym'en! Hehe...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #21 Skrevet 27. august 2007 er det farlig eller anbefalt at man ikke spiser sånnen fisk med eggerøre som pleier å være på smørbrød? hvet ikke helt hva den heter hehe... den er oransj i fargen laks eller røkelaks?hehe
Bdancer Skrevet 28. august 2007 #22 Skrevet 28. august 2007 Ja det heter røkelaks:) Så lenge du vet den er fersk og riktig lagret så skal det være ok:)
lillemy24 Skrevet 28. august 2007 #23 Skrevet 28. august 2007 Hehe ja huff, det er mye og mange tanker og bekymringer vi gravide skal ha. Men jeg tror det går helt fint og unne seg litt ekstra til tider. I mitt forgje svangerskap fikk jeg en ubeskrivelig trang etter spekemat, det endte med at jeg kjøpte meg en pæreskinke i jula og fortærte nesten hele skinka selv. Og alt gikk bra. I dette svangerskapet har jeg spist masse salami og till å med en brødskive med myk-ost:) Lurer litt på hvordan genrasjoner før oss fikk friske barn, siden de ikke levde i denne opplysningstiden
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #24 Skrevet 28. august 2007 Jeg har røyka , spist laks & spekeskinke og har t.o.m spist baguette med roastbiff!! Jeg har drikki kaffe & Cola ! Å gjett om jeg har kosa meg Og det har hun inni magen min å , for hver gang jeg spiser noe , så sparker hun som bare det. Å det er et sunnhetstegn;) Gidder ikke være hysterisk jeg. Koser meg med svangerskapet jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå