englebarn x 2 Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg prøver å finne ut noe om hensyn til mor, ernæring, form o.l. med tanke på hvor langt man skal presse amminga, men det er det skrevet lite om. Jeg holder på å bli veldig tynn og har flere tegn på at tuppa tar mye næring på bekostning av min kropp. Hun er straks 4 mnd, og jeg tenker at det kan umulig være bra å slite ned min egen kropp i to mnd til framfor å gi henne grøt.. Hun får nok nok mat, vokser og trivest, men spiser oftere og oftere. Det går jo utover nattesøvnen min også. Noen som har lest noe eller har noen erfaringer rundt dette?
Monajenten Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Hvis du føler at det går utover deg, både fysisk og psykisk (noe det høres ut som om deg gjør) så syns jeg du skal begynne med litt grøt til henne, evt. en flaske MME om kveldene. Det måtte vi gjøre fra ganske tidlig av, og det var ingen problem. Fikk en mer fornøyd gutt og jeg ble en mer fornøyd mamma!
ketosina Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 helt enig med monajenten. Du har jo tross alt ammet i 4 måneder og det kan du være stolt av! Men nå for tiden er mme et kjempegodt alternativ. selv måtte jeg også gå over på det når hun var rundt 4 mnd, for hun ville bare ha mat hver time, og melken min virket ikke som den var næringsrik nok. tips om mme og hvordan det kan gøres litt lettere, på inn på flaskeposten.org. masse bra tips der og var stor hjelp for meg. lykke til!
englebarn x 2 Skrevet 27. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2007 Ja, jeg er jo egentlig enig med dere. Har lyst til å holde ut med fullamminga så lenge som mulig, men det finnes vel grenser likevel. Om jeg begynner å gi grøt, så fortsetter jeg jo å amme og ev. bruke morsmelk i grøten. Bare letter litt på trykket... En og en halv uke til hun er 4 mnd. Jeg synes det er lite å lese om mor i amme-verdnen. Kjenner ammepresset nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå