Håpefull mamma Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 nå sitter jeg her og griner, noe jeg har gjort i hele dag. begynner å bli så frustrert. hater å gå gravid, og det har jeg alltid gjort. trodde det skulle bli bedre etter ultralyden, men nå har jeg vært på to, og morsfølelsen er så absolutt ikke her. har også prøvd å handle inn baby utstyr(vogn, bilstol, vippestol) og også noen klær, men det føles ikke riktig. det går ikke opp for meg at jeg skal ha barn. har prøvd å snakke med sambo, men jeg har et stort problem med å prate åpent om ting som plager meg. vet ikke hvorfor, men det har vært slik en stund. har heller ingen jobb nå.,. er utdannet hjelpepleier, og jobber endel ekstra, men nå er det ingenting, dette tærer også på humøret. er forresten i uke 22 og venter ei jente som jeg er glad i, men forstår det bare ikke.. huff.. trenger seriøs hjelp fra dere jenter.. hva bør jeg gjøre?
*~2barnsmamma~* Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Jeg har en venninne som også sleit veldig med akkurat det... Hun ble gravid på et ganske dårlig tidspunkt for hennes del, og hun gikk nesten rundt med en følelse av at hun ikke ville ha barnet. Husker hun sa at hun var livredd for at hun ikke skulle bli noen god mor, siden hun ikke følte så mye for babyen i magen. Hun nevnte ikke noe av dette til jordmor eller lege, men i ettertid har det vist seg at hun hadde svangerskapsdepresjon! Det kan derfor være lurt å snakke med jordmoren din om dette, slik at du får den hjelpen du evt. trenger! Du kan også utvikle fødselsdepresjon etter fødselen hvis du ikke får hjelp. Skjønner at dette må være vanskelig for deg, og jeg håper du har mot til å snakke med jordmor eller lege om det. Husk at dette er du IKKE alene om å føle!=) Lykke til!=)
Håpefull mamma Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2007 synes det er så ekkelt.. kjenner jordmor fra før av også pga av hennes sønn gikk i min klasse tidligere. det er også en grunn til at jeg ikke greier og åpne meg for henne. huff... syter fælt nå ja..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Hmmm, det hørtes ikke koselig ut Prøv å snakk med jordmor eller noe? Se om hun kanskje kan få deg til å bli glad ^^
Håpefull mamma Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 huff, ja jeg får vell prøve å prate med jordmor. har egentlig ikke noe lyst (gruer meg allerede). liker ikke å få hjelp på denne måte
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Hei! Fikk litt vondt av deg når jeg leste innlegget ditt, for jeg forstår så godt hvordan du har det. Er det ditt første svangerskap? Bare for å ha sagt det så er du definitivt ikke alene om å mislike selve graviditeten. Med meg har det vært slik at jeg har hatet det å gå gravid frem til ca 5. mnd begge svangerskapene, men så har jeg plutselig blitt mer fortrolig med situasjonen. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men disse følelsene har jeg ikke klart å "rasjonalisere" vekk. Og uansett hva min mann har sagt sa har det ikke hjulpet på min opplevelse av å hate å være gravid. Vi er ikke alle som passer inn i det idylliske bildet av mammaen som stryker seg lykkelig på magen, men vi er ikke mindre glade i barna våre for det!!! For det andre kommer du til å bli en utmerket mamma når bare din lille blir født. Du sitter jo og gråter en hel dag fordi du er redd for at du ikke gleder deg! Det kalles ekte mammainstinkt i min bok ihvertfall! Det er langt verre med de som er likegyldige og ikke bryr seg. Det er utrolig vanskelig å se for seg den lille babyen som skal komme ut av magen. Og kanskje klarer en ikke å få en relasjon til småen før det har gått litt tid etter fødselen. Men dette er helt normalt og vi er mange i samme båt!!! Hvis du ikke har lyst til å snakke med den lokale jordmoren så se om du kan få pratet med noen på føden? De er der for å hjelpe, men kan ikke vite hva du har behov for før du selv gir uttrykk for det. Og jeg kan garantere at du ikke er alene om å føle som du gjør! Lykke lykke til videre i svangerskapet, jeg håper det ordner seg for deg! Stor klem fra meg.
Håpefull mamma Skrevet 27. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2007 takk for et fint innlegg anonym. er litt første sv.skap ja.. huff, må prøve å prate med noen.. har seriøst grini å syns synd på meg selv i hele dag. håper ikke barnet tar skade av det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå