Gå til innhold

jeg syns middag er kjedelig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare sånn at dere vet det ;-)

det er ikke helt sant, jeg lyver faktisknå, men ofte syns jeg middag er kjedelig, og i dag er det en sånn dag...

dessuten så har vi fanget melkeallergi i huset, og antagelig glutenallergi også... da må jeg lære mange nye ting... hjelpe meg. Da blir middag litt kjedelig kjenner jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagsmiddag kan fort bli kjedelig.

Det skal være raskt nok, sunt nok og godt nok for ungene... Og for meg som liker sterk mat blir det ofte lite smak på maten...

Men helgemiddag, det er gøy. Bruke lang tid på å lage mat, flere som deltar...Så et koselig måltid med stearinlys og greier... Helgemiddag er bra;) Synd det er mandag, hehe....

Her i huset trodde jeg mannen jobbet sent, det gjorde han ikke så var ikke beregnet nok mat...Så da tok mor noen sterke nuddler med grønnsaker ungene ikke liker mens resten koser seg med fiskegrateng, hehe. Synes det var lurt jeg=D

Skrevet

Ja, jeg er igrunnen enig med deg:-) Idag har jeg stekt kjøttkaker og det er vel hundre år siden sist!

Når man i tillegg har allergier så blir det ekstra vanskelig å finne på noe! Har vært igjennom et par slike prosjekter for å teste ut allergi og det var jammen en del å følge med på. Er jo slikt i alt omtrent..... Men et tips er å få tak i en kokebok, evt søke på nett. Sett opp en meny for en uke av gangen, handle inn alle ingredienser så har du det tilgjengelig. Ble brukt en del tid i butikken og leste på alle forpakninger.....puh....det er slitsomt....

Skrevet

Hadde i bare fått skikkelige svar så hadde det vært lettere å gjøre den jobben der, men når legen ikke vil ta de prøvene som må til så må vi drive forskning på egenhånd utifra hva som står rundtomkring, og utifra hva fagfolk har erfaring med etc.... dritslitsomt. Vi skulle nok ønske vi visste litt mer konkret hva som foregår i de ulike tarmsystemene.

:-)

men du har rett.... å planlegge er aldri dumt.

Skrevet

Jeg syns det er kjedelig å finne på jeg, men det år greit å lage.

Hverdagsmiddager er litt kjedelig slik, ja...

Men som Dailis sier, helgemiddagene boltrer vi oss i gode oppskrifter og spennende oppskrifter...nam nam:-)

Kjedelig med allergier, her har vi sterk allergi for all sjømat hos noen, men da blir det bare mer av det på meg..........

Håper du finner ut mer nøyaktig og klarer å tilrettelegge på en god måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...