Gå til innhold

Hvor store er babyene deres? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32 og var på ultralyd i dag. Han sa gutten var veldig stor! Han veide nå 2,1 kg og legen estimerte at han kom til å veie ca 4,2 kg når han blir født! Hvor stort er egentlig det? Hva er normalt? Begynte jo å grue meg noe enormt til fødselen etter dette (selv om han sa at hodemålene var helt normale).

Ellers var gutten sunn og frisk og det er jo så klart det viktigste! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var på ul da jeg var 33+1. da var min gutt 2kilo. han blei estimert til rundt 3500 ved fødsel.

min svigerinne var der da hun var 32uker akkurat og da var babyen hennes 2500gram. han blei estimert til å bli mellom 3700 og 4200 ved fødsel.

kan ikke skjønne at han mente at babyen din var så stor??? det er jo helt normalt å veie rundt 2kilo i den uka.

jaja.. leger har tatt feil på en kilo før de!

tror ikke du skal bekymre deg! 4200 er ikke såååå stort;) kan jo hende han har lengda med seg og ikke så stort hode.

Skrevet

Jeg var nå i uke 29+5 og da var hun 1450 ca, ble estimert til mellom 3400 og 3500 til fødsel!

Skrevet

var på ul i uke 32 og da veide nurket ca 2200 gram og han sa at det var helt fin og normal størrelse på han.... så fikk ikke inntrykk av at han skulle bli stor...

Skrevet

Gutten min var 2750 i uke 35, og er nå minst 4200 gram (noen av målene ble litt mindre enn de egentlig skulle være fordi han lå så urolig) Er nå 6 dager på overtid..

Skrevet

Er det vanlig med ul på slutten av svangerskapet??? er selv i uke 33+7 i dag,å jeg har ikke fått noe tilbud om ultralyd,var riktignok i uke 19.....

Skrevet

Min gutt ble også målt til 2,1 kg på UL i uke 32. Jordmor sa det var litt over gjennomsnittet. Men estimerte ham til å være rundt 3500-4000 ved termin.

Tror det er ganske normalt med den vekten / størrelsen nå jeg :o)

Ville ikke bekymret meg hvertfall ;o)

Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Var i uke 35 pga mulig vannavgang og var i går pga lite liv siste døgnet..

Skrevet

Da jeg var 33+2 uker på vei ble jenta vår målt til å være mellom 2200 - 2300 gr.

Skrevet

Var på UL når jeg var 33+1, ble da målt til å være 2,2 kg. Estimert vekt ved termin 3,5 kg - midt på gjennomsnittet.

Skrevet

Jeg var på UL i uke 28 og 29.. da var gutten min ca.1500 gram..

også var jeg i uke 37.. da var han ca.3600 gram.. så han blir nok ca.4kg ved fødsel.. jeg fikk ikke spise mer sukker sa de:)

MEN...de kan ta veldig feil angående vekt altså.. så vi bør ta de målingene med en klype salt!:)

Skrevet

På UL i uke 35 ble babyen målt til å være rundt 3,2 ved termin

Skrevet

var på ul i uke 33+4 og da var han 2030.. fikk ikke noe besked om hva han kommer til å være ved fødsel..

Skrevet

Synes det der hørtes pussig ut, jeg var til vektestimering i uke 34, og da veide babyen 3500 g. Han ble anslått til å være ca 4500 ved termin. Legen brukte det der offisielle måleskjemaet.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Har vært på estimering i uke 28, og fikk bekreftet at ordinærUL-termin er helt feil. Babyen veide 1020 gr. i uke 26+1 etter UL-termin, og var da estimert til å være ca. 4200 gram til termin. Det er jente i tillegg, pleier dem ikke være mindre enn gutter??

Skrevet

Så langt jeg husker fra sykepleieskolen så man sier at barn født fra uke 38 skal veie minst 3150 g og være ca 51 cm langt. Dette er teorien. I alle bøkene og alt literatur jeg har lest stod det at gjennomsnittet er ca 3500 kg ved fødsel, men det er jo ganske vanlig at barn vokser kjempe fort nettopp i de siste ukene.

Jeg selv har aldri fått vite hvor mye barnet veide verken ved første eller andre ultralyd, de sa bare ( jordmor og så lege neste gang ) at størrelse og målene var tilsvarende det hvor langt jeg var på vei..

Skrevet

er det vanlig m vektestimering? eller må man spørre lege/jordmor?

Skrevet

nei ikke hvis du har "normal" mage og "normalt" fundus-mål..

men hvis du er "mye" over eller under må de jo sjekke at beybisen vokser slik den skal...

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Jeg ble litt beroliget! Virker som om det kanskje ikke avviker så mye fra "normalen" som jeg ble forespeilt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...