Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg har vært sykemeldt i to uker pga. smerter i mage/rygg+generelt dårlig allmenntilstand, uten at legen har kunnet påvise hva som har vært galt. Vi mistenkte UVI (urinveisinfeksjon), og fryktet at det kunne ha spredd seg til nyrene, men urinprøven slo ikke ut på det(men blodprøven viste at jeg antagelig hadde en infeksjon). Likevel fikk jeg en kur, og ble altså sykemeldt. Var oppe torsdag og tok nye prøver, for å se om de kunne si oss noe mer, og om blodprøven var bedre.. har fortsatt smerter og er slapp, men føler jo på å gå hjemme sånn uten å ha en "diagnose", så hvis ikke prøvene viste noe, så føler jeg nesten at jeg må tilbake i jobb i morgen (da går sykemeldingen ut). Ringte legekontoret nå, og en mann som prater fryktelig gebrokkent, tok telefonen. Jeg spurte ham om prøvesvarene..men klarte ikke oppfatte noe av det han sa, annet enn ordet "urinveisinfeksjon". Var virkelig helt umulig å skjønne hva han sa! GRRRR! Dette er absolutt ikke rasistisk ment eller no, men jeg mener at jobber som innebærer å prate tlf. med kunder/pasienter, bør ha et minstekrav om at personen kan gjøre seg forstått på norsk. Hvis ikke er det jo ingen vits i! Er jeg helt urimelig, eller..?
Gjest Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Skjønner deg godt. Man vil jo gjerne vite hva som er i veien, da. Det har jo litt konsekvenser, mener jeg.... Kan du ikke ringe igjen i morgen tidlig og se om du kan få snakke med en annen?
Gjest Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jo jeg får gjøre det... Evt.satse på at elgen ringer meg, for hvis de prøvene plutselig viser noe, så skulle man jo tro at legen kanskje tar kontakt. Isåfall må jeg jo få ny resept tenker jeg.. Ble bare oppgitt kjente jeg..måtte ta en liten utblåsning,og siden sambo ikke er kommet hjem enda, tok jeg den her
*~2barnsmamma~* Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Vi tåler da en utblåsing vi som er her!=) Hehe!=) Skjønner deg godt jeg! Ble lagt inn på sykehus en gang med akutte magesmerter, og legen som var på vakt snakket rett og slett "bambus". Skjønte ikke noe av hva han sa, så det endte opp med at sykepleier måtte være en slags tolk. Følte meg ikke så forferdelig trygg da nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå