overkill Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Kvifor og korleis trur nokon at dei er synske? Ingen seriøs forskning har funnet det det minste sannsynleg at det finst såkalla synske mennesker. Forskning viser snarare at dei som påberopar seg synske evner gjerne har større hang til sjølvbedrag, og i større grad let seg rive med av fantasiar. Det er også påvist ein større forekomst av skader på hjernen blandt denne gruppa. Dersom det verkeleg var slik at det fantes synske mennesker er det jo merkeleg at desse ikkje er rike på pengespel og anna. Einaste måten dei eventuelt tenar pengar er jo ved å lure mennesker i sårbare livssituasjonar. Ja verda vil bedragast....
Gjest Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Plager meg ikke at du ikke tror på det, alle trenger ikke tro på det samme som meg
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jeg har svart deg på krangle-, men sånn apropos: har du kildebelegg for påstandene dine? Kunne være morsomt å se.
Monajenten Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Tja...det finnes faktisk klarsynte mennesker, og syns i grunnen at du virker veldig dømmende i innlegget ditt. Har snakket med flere som har "sett" ting på meg, og sjaman f.eks. har hatt alt riktig hittil. Ting som hun helt umulig kunne ha visst på forhånd, uten noe som helst form for informasjon. Tilfeldig? Neppe. Og jeg er ikke den eneste.
overkill Skrevet 27. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2007 Den artikkelen som fekk meg til å poste dette innlegget var denne; http://www.forskning.no/Artikler/2003/november/1067958489.88. Har lenge undra meg over ein kollega av meg som hevdar å få hjelp av ei synsk dame, så eg har lest litt om temaet i det siste. Ser også her inne mange som hevdar å ha slike evner, utan at eg med all godvilje eg greier å opparbeide trur noko som helst på det.
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 "Det finnes faktisk" sier du. Da må jeg spørre deg om det samme som HI; har du kilder som dokumenterer dette?
Monajenten Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Hva med f.eks. det programmet som minner om Åndenes Makt? Husker ikke hva det heter, men der for klarsynte faktisk løser drapssaker. Tror nok at det er mye som skjer rundt om, som man ikke kan forstå.
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Mkaj. Ut fra artikkelen synes jeg nok du trekker det litt langt når du sier en overhyppighet av hodeskader er påvist - et forskningsmateriale på 17 personer ved ett og samme college virker noe veikt. Resten ser rimelig kurant ut.
Gjest ->>- Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Jeg vet ikke hvilket program du sikter til, men disse tv norge o.l-produksjonene er jo stort sett åpenlyst manipulerte og beviser fint lite. Det er bare å snakke off record med en hvilken som helst tv-produsent. Jeg tenkte mer i retning vitenskapelig dokumentert forskning?
manonym Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Enig med ->>- ang Åndenes makt. Det programmet er underholdning, og jeg kan aldri tenke meg at (uten at jeg VET) de har løst noen saker de damene som er med der. Muligens at de har hjulpet til med tips, men ikke at de har løst noen drapssaker. Forøvrig så må vel folk få tro på det de vil. Jeg selv vet ikke helt om jeg tror på slikt, men synst det er spennendes og har en underholdningsverdi.
overkill Skrevet 27. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2007 Ja den typen program er jo rein vitenskap...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Såkalla synsk...er vel mere å ha god kontakt med sin egen intuisjon. Ellers må jeg jo le litt av det å lure seg selv ... men ok alle tror hva de vil... Forklar meg hvorfor jeg, i samtalemed mennesker, ser hvor de bor, eller hva de har på seg eller hva som skjer fremover... Jeg kan ikke forklare detselv og om du mener det er sansynligheten som inntrer og at jeg bare har flaks så skulle jeg vel gjerne ville være med på en undersøkelse på dette...for jeg har prøvd å forklare det men greier det ikke... Men nå går ikke jeg rundt og sier jeg er synsk heller da... Jeg leter bare etter gjenstander til folk her inne og forteller folk hva JEG TROR vil skje når de spør..
Gulosten™ Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Noen tror på Gud og Jesus, noen tror på Allah, Ballah og Buddha, og noen er synske, men veldig lite av dette er bevist da eller???
Cat.68 Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 For å svare på dette må man kanskje først definiere ordet synsk og hva man legger i det. (noe som i seg selv er utrulig vanskelig). Jeg trur ikke jeg er synsk, dette er en merkelapp andre velger å sette på de ting jeg får opp eller fornemmer. Hvis noen trur at jeg ser ting om fremtiden slik andre ser film på et lerret, nei da er jeg ikke synsk, Men jeg får ofte fornimmelser eller kall det intuisjon, om ting som er på vei å skje. Ibland kommer det bilder flashende om forskjellige ting og det har vledig ofte vist seg at det stemmer. Om det beror på at jeg har en hjerneskade jeg ikke vet om ,eller om fantasien min er mer utpreget en andres det vet jeg ikke, og ikke bekymrer det meg heller. Så lenge jeg kan være til hjelp for andre mennesker på en eller annen måte, så ser jeg på det som positivt. Jeg prøver ikke å lure noen, og ikke dytter jeg mine evner ned over ørene på noen som ikke ønsker å høre om dem heller. Og har dessuten ikke tjent en krone på dem. Og de fleste jeg vet som har det slik som meg kan ikke bruke evnene på seg selv, hvorfor det er slik aner jeg heller ikke ( kanskje det beror på hjerneskaden, hihi). Men ikke heller det bekymrer meg nevneverdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå