Gå til innhold

Hmm, Litt bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36uker på vei og siste 3-4 dagene har det blitt mindre bevegelser fra den lille inne i magen. Det er liksom ikke den boksingen lengre men bare små puff :-/ Før kjente jeg masse liv heletiden, men nå kjenner jeg liv kanskje 2-3 ganger daglig..Noen tips hva jeg skal gjøre? Har time til lege torsdagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hører om flere som nevner dette, at bevegelsene avtar litt i de ukene..

men er du usikker, kan du ringe jordmor, men du trenger nok ikke å bekymre deg så lenge det er noe bevegelser der inne!

Skrevet

Heisann!

Tror du kan ta det med ro. Jeg er selv i uke 36 og har det på akkurat samme måte om deg. Lillegutt har vært turbo i mange mange uker, men de siste 2 ukene så har han roet seg kraftig. jeg kjenner godt at han er der, men det er mere sånn "rulling" og knuffing enn spark. Tror ikke jeg har kjent et skikkelig spark på veldig lenge. Har tatt opp dette med jordmor, og det er visst helt normalt, så lenge man kjenner litt liv i løpet av dagen.

Men såklart, er det veeldig store forandringer i bevegelsesmønsteret til nurket ditt, så ville jeg tatt en telefon til føden for å høre om du kan komme inn på en ekstra sjekk, så du slippper å uroe deg. Men jeg er ganske sikker på at babisen din har det fint inni magen, så lenge du kjenner liv daglig :-)

Uansett, lykke til!

Skrevet

Takk for svar :-) Ble litt mer lettet nå som jeg vet at flere har det sånn. Er jo bevegelse inni der men bare ikke så mye som jeg er vant til. Får spøre legen på torsdagen sånn for sikkerhetskyld :-)

Skrevet

jordmor har sagt til meg at all bevegelse er bevegelse. For jeg synes jeg kjenner lite spark men mer "rulling"/babyen flytter på seg. Og hun sa også at du ikke skal være i tvil, du SKAL kjenne bevegelse hver dag. Er man i tvil så ikke nøl med å kontakte føden/jordmor/lege. (nå kan det jo nevnes at hun var litt streng med meg, jeg syntes jeg hadde kjent litt lite - pga mye overtidsjobbing og var veldig sliten)

Men du er jo lengre på vei enn meg, og det blir jo trangt der inne. Men som Methiril sa - ta kontakt framfor å være bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...