Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dessverre så har sambo i det siste blitt litt for vant ;o) Jeg har laget middag selv OG vasket opp alt (utenom skålen hans) Det er selvklart ikke noe stress at det står EN tallerken igjen..men det er prinsippet. Kjære vene man kan da vise litt gjensidig takknemlighet? Nå lager jeg ikke middag på en uke..Får se om det hjelper..

Kjipt at det går ut over meg og mini..vi er sultne!! men nå gir jeg meg ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det litt barnslig da? At sønnen din går glipp av middag for at dere komuniserer så dårlig?

Skrevet

Vi kommuniserer ikke dårlig..Han gidder ikke vaske opp en skål..Hvorfor skal jeg lage middag til han da?

Skrevet

Er jo ikke akkurat fantastisk god kommunikasjon å "straffe" mannen ved å ikke lage middag på en uke. Hva med å fortelle ham hvordan du føler når han ikke hjelper til? Så kan kanskje sønnen din få middag denne uken?

Skrevet

Ja det har jeg selvsagt sagt mange ganger..Så dere mener jeg skal fortsette å lage middag til en mann som ikke gidder å hjelpe til?..Merklig...

Skrevet

Dere kommuniserer vel dårlig når dere ikke klarer å bli enige om arbeidsfordelingen vel?

Når det går så langt som at du driter å lage middag en hel uke, kaller jeg det dårlig komunikasjon, jeg.

Hadde ikke vært mitt barn som hadde gått glipp av middag pga en skål, iallefall.

Skrevet

Lag middag til deg selv og sønnen din da. Må jo være mer straff for ham at middagen er der, men at han ikke får smake. Hvis du først synes at den metoden fungerer best for dere...

Skrevet

Sønnen min dør ikke av å ikke få middag på en uke..?

Skrevet

Nei, det gjør han nok ikke.

Men jeg vil tro vi gjør hva som er best for barna, og vi lar de ikke måtte ofre mat bare for at de ikke dør, vel?

Eller mener du at så lenge barnet ikke dør, trenger du ikke gjøre noe for han?

Skrevet

Ville også bare laget middag til meg og sønnen..! Så om han vil ha mat får han lage den selv..! Synes forøvrig ikke du skal ta fra sønnen din fast middagsmåltid...

Skrevet

Nei, han dør nok ikke av det, men ville nå heller laget mat til meg og barna og så fikk han enten ikke noe eller må lage sin egen mat...

Dumt han ikke hjelper deg hjemme!

Skrevet

Han dør sikkert ikke, men det gjør ikke saken mindre egoistisk. Mye man ikke dør av, men man unngår jo stort sett å gjøre ting som ikke er heldig for barnet sitt da. Går sikkert fint uten middag, men går enda bedre med middag. Desuten så sier du jo at du og sønnen din er sultne, kanskje greit å gi ham det han ønsker da?

Skrevet

Så dere mener at jeg pent bør holde kjeft lage middag og vaske opp alt selv pluss gjøre alt annet i huset?

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Var da ikke det jeg sa? Jeg synes at det er tåpelig å la en 3 åring gå uten middag en uke for at du er sur på samboeren din!

Skrevet

forferdelig barnslig syntes jeg.. du straffer jo sønnen din like mye, og hva er vitsen med det???

Skrevet

Lag middag til guttungen i det minste da.

Skrevet

det hørtes for meg helt merkelig ut..

Du straffer jo sønnen din i samme slenge da. Et lite barn trenger middag. Hva med å heller snakke sammen? Be han om å vaske etter seg.

Skrevet

Hva med å heller la være å vaske opp? Så lager du middag, men vasker bare av fat, bestikk ol til deg og gutten dersom du absolutt vil ha straffeuke.

Skrevet

Høres litt merkelig ut.

Men hva med å si at dere trenger en arbeidsfordelig i huset?

Fordel oppgavene dere i mellom.

Hos oss fungerer det sånn at mannen lager middag og jeg vasker klærne våre.

Skrevet

Hadde jeg brukt samme prinsippet som deg,uke 21, så hadde ingen fått mat her......

Noe må man se gjennom fingrene med. Skal man ikke gjøre noe for andre? Har det virkelig blitt sånn at man ikke gjør noe for den man er sammen med, av ren skjær kjærlighet, uten å mokke?

Skrevet

Om du tenker å la guttungen gå uten mat også, så må du gå i deg selv og tenke over hva du driver med. Men det kan jeg ikke for alt i verden tenke meg at du mener! Mat må da i alle fall ungen få.

Si fra til mannen din at fra nå av lager du ikke mat til ham, fordi han ikke hjelper til, du lager kun til deg og sønnen. Inntil han blir flinkere til å hjelpe til, så blir det slik.

Skrevet

Du skal straffe sønnen din pga at mannen din ikke vasker opp? Merkelig...

Skrevet

Merkelig oppførsel... eller merkelig måte å straffe på syns jeg...

Men hva har dere spist denne uken da....????? og reagerer ikke han på dette , og mekker noe selv da ??

Skrevet

Er ikke du gravid også...??? du må jo få i deg sunt og variert mat ..

Syns jo det er dumt at mannen din er sånn, men da må dere snakke om problemet, og hvis ikke han gidder å se problemet, og ikke gidder å hjelpe,... kan du jo bare lage mat til deg og sønnen din.. for dere trenger å få i dere mat...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...