Gjest Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Merkes dette på kroppen på noen måte ? Må dere ta medikamenter ? Kan man spise noe søtt, eller må man avstå fra alt ?
Mor til en stor og en liten Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Har nettopp fått påvist svangerskapsdiabetes og vet ikke så mye om det enda. Skal på riksen på onsdag og få mere info, men det jeg har merket til nå er at etetr jeg kutta ned på sukkeret så har jeg slutta å være så sinnsykt tørst. Har frem til nå våknet flere ganger om nbatta for å drikke og tisse og det har helt stoppet opp etter jeg kutta sukkeret. Ellers har jeg foreløpig fått beskjed om å passe på sukkerinntaket, også når det gjelder melkesukker og fruktsukker dvs søte frukter skal jeg være forsiktige med. Babyen hadde vokst litt for mye enn normalt, så derfor får jeg oppfølging og syns det er trygt. Man skal ikke ta noen medisiner under svangerskapet, kun regulere med kostholdet samt mosjon om du kan. Fikk beskjed at sjansen for å utvikle diabetes type 2 etter svangerskapet var 50% når man har fått svangerskapsdiabetes og det er jo noe å tenke på samt at sjansen for å utvikle svangeskapsforgiftning også er noe større. Jeg har ikke fått påvist sukker i urinen enda, det var pga stork prosjektet jeg er med på, hvor de tar glukosebelsatning, at de fant ut at jeg hadde utviklet svangerskapsdiabetes.
Nurk i magen;) fikk 23.sept:) Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Jepp, jeg har:S Jeg måtte måle blodsukkeret selv før hvert måltid og 2 timer etter i 14 dager før jeg hadde time til dia.sykepleier! Jeg trenger foreløpig ikke insulin siden jeg klarer å regulere blodsukkeret så fint med kostholdet=D Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trenger å være hysterisk, men må være forsiktig med sukker, melkeprodukter og frukt.. Og at jeg må belønne meg selv av og til;)
Kanin84=) fødeklar=) Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Hei...har hatt det en stund no....og må også måle blodsukkeret etter hvert måltid.Blir ca 5 målinger for dagen.Eg kontrolerer det også gjennom maten og slipper mest sannsynli insulin.Men kan ikke spise noe sukker eg da.Vart oppdaga med at eg hadde sukker i urinen på kvar kontroll. Spis lite søtt og unngå fine produkter som loff og vanlig ris/pasta. Et godt tips er å se på hvor mye karbohydrater det er i et produkt.Velg de med lite karbohydrat og grove produkter! Dettte hjelper verffall meg.Min lege sier at loff faktisk er verre en sukker og det stemmer med meg.Samme med melkeprodukt bortsett fra hvitost.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Ok, takk for svar. Skal ta glukosebelastnings test i morgen, og er spent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå